Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af qpad
Hej

Jeg har et panasonic HZ1000E som jeg faktisk er ret glad for, men jeg er også glad for at have det bedste man kan få, så vil det give mening at skifte det ud ?

Jeg er ikke så meget til ACR osv. og det har mit nuværende jo ikke ret meget af, men vil jeg kunne fp en mærkbar bedre oplevelse ved at skifte til f.eks et nyt pana z95 ?
Af Beckham
Nu kender jeg ikke lige så meget til den konkrete model du har, men du skal nok ikke regne med en revolution ved en evt. upgrade. Du får nok lidt mere lys output og lignende. Men i og med at du allerede har noget af det bedste på markedet i form af OLED, så vil det nok ikke føles som en voldsom upgrade med en nyere OLED.
Af Supergris
Med mindre du går efter at gå op i størrelse, er det nok begrænset, hvor mange der vil mene, de får fuld valuta for investeringen ved et nyt TV. Du vil sikkert opleve et mærkbart bedre billede, men forvent ikke en revolution.
Da det ser ud til, du har budgettet til at gå efter nogle af de bedste skærme, vil forskellen være mere tydelig, specielt hvis du har adgang til kildemateriale med HDR, men disse modeller hører naturligvis til i den højere prisklasse.
Med mindre du er mærke-fanatiker, er det efterhånden sjældent, at Panasonic har noget at byde på, modsat da du købte dit HZ1000, hvor det ofte var dem, der blev anbefalet.
Det er meget sjældent, de kan være med, når det drejer sig om mest TV for pengene.
Af JornH
Det er vel også hvor meget man vil give for et nyt TV, de gode Panasonics koster vel 30.000 - 37.500 kr, jeg ved ikke hvad et HZ1000 er…
Af Brianhenneberg
For mig er tv sådan noget som jeg skifter når det gamle går i stykker. Mit nuværende er 5 år gammelt, og før det havde jeg er andet i 6 år, inden kant leds røg sig en tur. Før det er vi tilbage til billedrørs tv. Det betyder så også at når jeg endelig skifter det, er der sket en del på teknologien, så det faktisk føles som en stor upgrade at skifte. Jeg er blevet glad for den tilgang til teknologi, fremfor den konstante jagt på mikro-upgrades der næsten ikke kan mærkes i praksis alligevel. Jeg synes der er en tilfredsstillelse i at være tilfreds med det jeg har, og som opfylder sit formål, fremfor altid at være utilfreds med det, fordi noget bedre måske findes. Men nu bliver diskussionen måske mere filosofisk end praktisk lige omkring dit tv ;-)
Af Supergris
Jeg synes nu, den giver meget mening. Der findes faktisk et ord, for det fænomen du beskriver: FOMO (Fear Of Missing Out).