Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hopgreve
Hej
Jeg så ikke F1 direkte i går , så jeg fik det set i går aftes , hold da op med action.
Men der er sket noget med afspilleren her for nyligt , når jeg spoler frem. Tidligere var der et lille billede/vindue på tidslinien , så man kunne se når fex der var " ending " på en safety car. Dette er også væk nu , når jeg går ind i arkivet for tidligere løb , så nu vises kun tiden når man spoler frem.
Andre der har lagt mærke til det?
Så var der også , nogle gange , et hak i billedet , værst når billedet kom fra helikopter/drone , er det noget i lagde mærke til?
Jeg ser via ATV 4K.
MVH
Af JornH
Hej, jeg fik ikke set løbet Live så ser lige, men har du en 64 ATV boks?
Af JornH
Men det virker fint, jeg husker ikke hvordan det var før når man spoler frem…
Af JornH
Jeg er færdig med at se løbet, det virkede fint. Jeg har kablet 128 boks og Premium abbo ( Den dyreste…)
Interessant udmelding vedr. hakket fra drone/heli.

Jeg ser nomalt f1tv ved at chromecast til mit sony android TV igennem Iphone eller bærbar browser.
Og jeg lagde mærke til at det hakkede en del. Så meget at det faktisk irriteret mig så jeg valgte at se det på V Sport Ultra HD. Og der kørte det smooth! Mega flot billede. Lyden fra Kommentatorne var meget lav, men det gør ikke noget. Hele grunden til jeg i først omgang købte F1TV PRO var for at slippe for John Nielsen og Jens Hansen.

John Nielsen er nu gået på pension. Men Jens Hansen er stadigvæk lige så lang i spyttet og inkompetent, som han plejer. Bytter rundt på alle biler og kører, som han plejer.

MEN! Havde derfor overvejet at købe et ATV for at kunne se det i 4K HDR på deres APP! Men hvis appen er faldet i kvalitet og det måske er selve streamingen af deres indhold som er problemet. Så er det da en svær beslutning for mig at tage! :D
Af hopgreve
Det er for nyligt , måske inden for ca 2-3 mdr , at man ikke kan se det lille billede når man spoler. Og der har heller ikke været små hak i billedet før. Jeg har kun det alm F1 TV Pro abb , ikke 4K. Det skal jeg have når jeg får købt en ny ATV , den 4K jeg har er ikke den nyeste. Den jeg har kan man ikke se deres 4K på , ved dog ikke om det er rigtigt. Køber 4K Premium til næste år/sæson.
MVH
Af hopgreve
Kan jeg ikke få en af jer , med den nyeste ATV 4K boks til at gå ind og se noget af et løb , og så prøve at spole. Bare for at se om det er den "gamle" ATV 4K , boks der har et problem.
MVH
Af JornH
Som sagt det ser godt nok ud, man skal have nyeste ATV boks 128gb og have den tilsat med Internet kabel.
Af hopgreve
JornH skrev: 07 sep 2026, 22:31 Som sagt det ser godt nok ud, man skal have nyeste ATV boks 128gb og have den tilsat med Internet kabel.
Problemet har ikke været der tidligere. Har du prøvet at spole , er der billede på tidslinien. 128GB hukommelse har ikke noget med sagen at gøre , ej heller internet kabel , WIFI er godt nok hos mig , har prøvet begge dele.
MVH
Af JornH
Jeg ser jo med Premium det er ander ledes man ser ikke billede skifte ved at Spole, men ser flere vinduer og nederst kan bare spoles from. Alt er bedre med kabelet Internet tilsat.

PS. Jeg har fået nyt tv med net visning, men det er ret meget ringe i forhold til kabel tv.
JornH skrev: 07 sep 2026, 23:40 Jeg ser jo med Premium det er ander ledes man ser ikke billede skifte ved at Spole, men ser flere vinduer og nederst kan bare spoles from. Alt er bedre med kabelet Internet tilsat.

PS. Jeg har fået nyt tv med net visning, men det er ret meget ringe i forhold til kabel tv.
Hej JornH

Du svarer jo ikke rigtig på hopgreves spørgsmål.

Alt snak om at han har et 64gb apple tv i forhold til et 128 gb Apple tv er irrellevant. Selvom du har ret i at internet via kabel vil have bedre forbindelse, end trådløst.
Men hopgreve beskriver ikke at streamingen er i dårlig opløsning. Han beskriver mere hvor smooth billedet egenligt ikke er. og så savner han en funktion når man vil spole, som er forsvundet. Det med at man kunne se et lille billede i bunden af tidslinjen. Det har intet med om hans abonnoment er pro og andre har præmium.

og ja, jeg synes også tv via. streaming er i dårligere kvalitet end kabel tv.

hopgreve! Der har kommet reviews ud at efter den seneste opdatering d. 1 september, at der har været en form for hakken/Stuttering på f1tv feed. Tænker at de fixer det inden for de næste løb.

Vedr. det med at spole. Jeg kan først tjekke det torsdag. Der kommer jeg forbi en, som også har f1tv og ser det på et apple tv. Så kan jeg tjekke dit spørgsmål der.
Af JornH
Men han skriver han ikke har Premium og den sidste nyeste udgave af ATV, har man det har man andre muligheder for at se det i HDR10+
Af hopgreve
Jeg har den forrige udgave af ATV 4K , og det normale Pro F1 abb. Men det er jo ikke det der er problemet , det er noget der er opstået for nyligt.
MVH
Af JornH
Jeg ser det som normalt med Premium, det er helt anderledes end med Pro…

Så vi må vente til andre med kun Pro svarer…