Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bjur
Rasmus Larsen skrev: 25 aug 2026, 11:21 Jeg kan ikke hjælpe med din første udfordring, Bjur, men jeg har set 3D på Disney+ og jeg er ret sikker på, at det var med mit danske Disney+ abonnement, et amerikansk Apple ID og VPN. Disney er dog blevet ret striks med VPN efterhånden, særlig ift. sport.

Jeg overvejer også seriøst at købe Apple Vision Pro brugt. Primært til at se film men også til arbejde når jeg er ude.
Ja jeg prøvede lige i går at skifte over til US, så kom 3D filmene, alle film i 4k Dolby Vision og det hele. Synes dog ikke der lå ret mange 3D film.
Jeg er dog lidt usikker på hvor smart det er at skifte frem og tilbage. Ved du noget om det?
Jeg kan godt forstå du overvejer at købe dem brugt.
Købte min lige efter sommerferien. Måtte desværre 2 gange til Tyskland pga. PayPal, men så blev chokoladelageret fyldt op.
Jeg købte dem for 1700€. Han havde selv givet 4200€ for dem. Har dog selv købt Dual knit band. Gør en stor forskel komformæssigt.

De er suveræne specielt til video som jeg bruger mest. Eneste ulempe er de små skygger der kan være, men det er pga. pandekageformen på brillerne.

Men det er en voldsom oplevelse at se film, skal jeg hilse og sige. Der er det endnu vigtigere med godt kildemateriale, da oplevelsen bliver større end biografen billedmæssigt.

Bruger mest Infuse og deres biograf environment, men skal igang med Cienultra der laver IMAX biograf, større end IMAX biograferne. Vild teknologi, med de ulemper det har med skygger, som vist kan fikses med rette lyssætning og at man vender øjnene til det.
1700 Euro er en god pris. Det ville jeg også gerne give.

Jeg skifter frem og tilbage mellem Apple ID på både Apple TV og Mac mini (kun Apple TV appen) løbende. Det skaber da lidt besvær lige i situationen, men ellers har jeg aldrig oplevet noget. Jeg bruger også flittigt VPN / DNS til at "importere" streamingtjenester ligesom sodavand fra Tyskland :)

Der er ikke så mange 3D-film på Disney+, men en pæn pulje i Apple TV appen efterhånden. Her er vores oversigt fra Flatpanelshd.com: https://www.flatpanelshd.com/3dmoviedatabase.php

Skyggerne har også noteret mig, når jeg har prøvet. Jeg har hørt om folk der eksperimenterer med at tage foam-delen af for at få linsen tættere på øjet – ved ikke om det gør en forskel.

Har du også fået set nogle af Apples Immersive Video-titler? Det er vildt.
Af Bjur
Det lyder godt med VPN skiftning og kontoskift. Jeg har købt en del film gennem udlandet da priserne var absurd lave på det tidspunkt, så overvejer at skifte land til US for at synkronisere med MA og få filmene over på AVP.
Har lige abonneneret på D+ for et år til halv pris end herhjemme så derfor vil jeg gerne sikre der ikke er andre der har oplevet problemer med at skifte frem og tilbage med VPN😉
Må lige ind og tjekke deres 3D filmkatalog Apple, men synes jeg har mange tjenester efterhånden.
Jeg har endnu ikke prøvet det med foam delen, så det må prøves. Køber du en brugt M2 så køb også Dual knit band det gør en kæmpe forskel i komforten.
Har fået det et par stykker men specielt Metallica koncert klippet er for vanvittigt. Har ikke prøvet noget lignende.

Jeg vil så også sige at prøve Cineultra appen med Iultra IMAX biografen er voldsom oplevelse. Det er som at være der fysisk men hvor lærredet er større og ingen larmende mennesker.
Jeg er også ved at teste, hvordan jeg får surround lyd ud fra mit anlæg synkroniseret med AVP. Tror jeg har fundet en løsning til det jeg bruger.
Jeg har ikke set Metallica-koncerten, men jeg tænker stadig tilbage på en musikvideo med The Weeknd i Immersive-formatet.

Tak for anbefalingen af Cineultra. Det må jeg også prøve. Hvis du ikke allerede har prøvet med 2D eller 3D film (ikke Immersive), så kan du også i Apple TV appen indlæse forskellige 'environments', blandt andet månen, og gøre skærmen ekstremt stor ude i horisonten. Andre apps såsom Disney+ også environments, men ikke på samme måde som Apple TV appen.
Af Bjur
Det er et samling klip, hvor man starter med Metallica koncert, derefter ubåd og the Weekend bl.a. helt vildt lavet.

Den med environments ligger i selve Vision OS systemet så på forsiden, vælger du menupunktet Environments hvor der ligger måske 15 forskellige man kan downloade.
Indtil videre bruger jeg mest Jupiter med planet og stjernehimmel, når man skal se film, men der er mange flotte.
Det nye Thorsmork i Vision 27 ser ud til at være endnu vildere med spejling af video i vandet.
Ulempen med de environments er at de er fixed, så ligger du ned i sengen kan du ikke få det fulde udbytte.

Cineultra kan konvertere 2D til 3D i betalingsversionen, som skulle være ret godt.