Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg plejer at kigge på ydeevnen i Apples nye chips og M6, som er deres første fabrikeret på 2nm chip proces, er ret interessant. Der er endnu ikke så meget info og data ud, men ifølge Apple selv, så yder den 2x bedre end M4 i Cyberpunk 2077.

Det er med ray-tracing. De nævner dog ikke frame rate.

"Testing conducted by Apple in July 2026 using preproduction Mac mini systems with Apple M6, 12-core CPU, and 12-core GPU, and production Mac mini systems with Apple M4, 10-core CPU, and 10-core GPU, both configured with 32GB of unified memory and 2TB SSD. Cyberpunk 2077: Ultimate Edition performance tested at 2048x1152 resolution, with ultra preset, MetalFX set to balanced, and Ray Tracing on. Mac mini systems tested with an attached 5K display. Performance tests are conducted using specific computer systems and reflect the approximate performance of Mac mini."

Løbet ift. at få M-serie chips i Apple TV 4K er dog nok kørt, i hvert fald for en periode, med tanke på de galoperende priser på hukommelseschips. Så vi får vel en A-serie chip.
Vedhæftede filer
applem6.png
applem6.png (180.71 KiB) Vist 164 gange
Terafab. Har han ikke travlt med at bygge VIKI inspireret fra iRobot filmen, bare i en tro på at det godt kan lade sig gøre uden at det behøver at gå galt :)
Der bliver da ikke rester til Apple produkter, VIKI er tørstig, men på den anden side er Apple nok også god at have som kunde midlertidigt på vejen dertil.
De snakker om at 50-doble verdens nuværende chip-produktionskapacitet alene på Terafab. De startede byggeriet i april. Det gør de næppe, hvis komponentpriserne fortsætter himmelflugt, så jeg håber det accelererer chip-udviklingen og nedbringer kostpriserne.

Hvem ved, måske Apple, Amazon, Google og andre også kommer til at købe ind. Fint med noget konkurrence til TSMC, Micron, Samsung Foundry mv. De nægter jo tilsyneladende at bygge nye fabrikker for at skumme fløden på chip-indtjening.

https://www.spacex.com/updates#terafab
Ja, så skete det også i Danmark på Google TV: Videoreklamer i fuld skærm på hovedskærmen. Nu er mediebureauerne opmærksomme på det, så mon ikke FireTV følger efter (de har dem allerede i USA).

Endnu et godt argument for at frakoble sin TV-skærm og bruge Apple TV 4K.

Google TV har fået reklamer i fuld skærm i Danmark
sokken skrev: 28 aug 2026, 14:01 Hvis næsten alle andre gør det, er det vel kun et spørgsmål om tid, før Apple også gør det.
Næh
Sokken jeg synes ikke du skal bekymrer dig over om der kommer reklamer på Apple TV pga Google TV :).
Synes det er lidt fjollet begynde at spekulere i om Apple begynder på reklamer.
Ved du hvilken form for reklamer der er i maps siden du sammenligner det med det man normalt kalder for reklamer. Når jeg kigger i maps er der ingen reklamer.
https://ads.apple.com/maps
  • 1
  • 147
  • 148
  • 149
  • 150
  • 151