Log ind med sociale netværk
25 aug 2026, 11:13
The Dark Crystal har tidligere været tilgængelig i Danmark (også i 4K).
Jeg har ikke overblik hvad angår de andre titler.
Tabula Rasa skrev: ↑04 aug 2026, 06:57 Jeg forsøger at finde ud af, om følgende film har været på dansk Itunes/Apple TV (og om de af jer, de har købt dem, i så fald stadig har dem tilgængelige) eller om de simpelthen slet ikke har haft en distributionsaftale på noget tidspunkt. De er til min ærgrelse p.t. ikke tilgængelige, men kunne virkelig godt tænke mig at vide, om de har været det.Pans Labyrint har jeg i mange år holdt øje med ift. 4K-opgradering, men den har ikke ligget på dansk iTunes så længe jeg har ledt.
Hvis nogen tidligere har købt eller lejet nogle af nedenstående, giv gerne et praj. Pfh. tak!
- Pans Labyrint (2006)
- Martyrs (2008) (den franske, originale version)
- The Wailing (2016)
- Dark Crystal (1982) (den står af en eller anden grund med forskellige årstal i andre regioner, not sure why)
- The Fall (2006)
- Moon (2009)
- Hero (2002)
- Den Forbudte By (2006)
The Dark Crystal har tidligere været tilgængelig i Danmark (også i 4K).
Jeg har ikke overblik hvad angår de andre titler.
25 aug 2026, 11:15
Måske de er ved at ændre noget i backend i forbindelse med lancering af ny Apple TV? Det er set før, at der er sket fejl i den forbindelse. Det var også sådan, at de lækkede planerne om 3D-film i Apple TV appen foruden for lanceringen af Apple Vision Pro.
KristofferA skrev: ↑04 aug 2026, 11:19 Så skete det, jeg har misset adgangen til købte film. Jeg købte for nogle siden nogle "Brandmand Sam" film til min søn. Dem kan jeg nu ikke længere se. De optræder i mit bibliotek, men der er ikke nogen "play" knap. Vil skrive til Apple / itunes.Hey Kristoffer. Vi har henover sommeren hørt om flere med dette problem. Altså at filemene optræder i biblioteket, men ikke kan afspilles. Jeg tror og håber, at det er en teknisk fejl.
Jeg har kun adgang til én af de 5 købte film. Nu bliver jeg da lidt nervøs for resten af mit "bibliotek". Godt jeg også har skiver!
Måske de er ved at ændre noget i backend i forbindelse med lancering af ny Apple TV? Det er set før, at der er sket fejl i den forbindelse. Det var også sådan, at de lækkede planerne om 3D-film i Apple TV appen foruden for lanceringen af Apple Vision Pro.
26 aug 2026, 05:30
@DonKnudsen og Rasmus: Tak for feedback på hhv. Pans Labyrint og Dark Crystal.
Virkelig en skam de (og de andre jeg nævnte i indlægget) ikke er tilgængelige længere
Pans Labyrint er en genial gennemført og fantastisk eventyrfilm - smuk, tragisk og alt for menneskelig fortælling. Imho stadig Del Toro’s bedste film, by far! Dark Crystal er den eneste film på listen, jeg desværre aldrig har fået set. Men havde håbet at købe den nu her, så jeg kunne lave en binche med den og (gense) Age of Resistance.
Virkelig en skam de (og de andre jeg nævnte i indlægget) ikke er tilgængelige længere
Senest rettet af Tabula Rasa 26 aug 2026, 07:32, rettet i alt 2 gange.
C3 | HW-Q995D | EAH-AZ100 | C10 MkII WiiM
26 aug 2026, 07:19
Enig mht. Pans Labyrint. Den gjorde også indtryk på mig da jeg så den, ja vel 20 år siden efterhånden. Jeg har heller ikke set Dark Crystal.
26 aug 2026, 07:19
'Troy' er udkommet i remastered 4K HDR
Desværre ikke online endnu.
Og belejligt timet til at udkomme samtidig med The Odyssey
Desværre ikke online endnu.
Og belejligt timet til at udkomme samtidig med The Odyssey
26 aug 2026, 07:28
Hmm… Også Warner, ligesom Eyes Wide Shut og Mars Attacks der blev upgradet for nogle dage siden (i den danske store). Nu venter vi spændt på Gravity så endelig kommer!
Og ja, samme her med Pans Labyrint. Den satte på flere forskellige måder og af forskellige årsager, et ret dybt og eftertrykkeligt indtryk. Så meget, at trods det også er en del år siden jeg sidst så den, stadig står ret klart i hukommelsen. Og alligevel vil jeg virkelig gerne snart se den igen - ikke mindst fordi jeg tror (eller håber), at jeg i dag vil se flere eller dybere lag i den.
Og ja, samme her med Pans Labyrint. Den satte på flere forskellige måder og af forskellige årsager, et ret dybt og eftertrykkeligt indtryk. Så meget, at trods det også er en del år siden jeg sidst så den, stadig står ret klart i hukommelsen. Og alligevel vil jeg virkelig gerne snart se den igen - ikke mindst fordi jeg tror (eller håber), at jeg i dag vil se flere eller dybere lag i den.
C3 | HW-Q995D | EAH-AZ100 | C10 MkII WiiM
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto