Log ind med sociale netværk
21 maj 2008, 14:17
Joko skrev:jeg er selv i den situation, at jeg sidder mellem 2 til 2,5 meter fra mit tv, så ved ikke helt om jeg skal ha' et 32 eller 37 tommer tv.. er dit 37" ikke lige stort nok, så tæt på??Jeg har 42" Samsung Plasma (=et skrummel) og når jeg er tættest på sidder jeg lidt under 2m. fra det.. Og ved film osv. synes jeg det er meget fornuftigt.. Så en 37" tror jeg ikke bliver et problem.
\\Steven Zacho
21 maj 2008, 18:53
Jeg har tilføjet en måde at afgøre om man får noget ud af fuld HD, hvis man ikke vil tro på vores testapplet. Metoden er beskrevet i artiklen om siddeafstand vs. skærmstørrelse:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1184685511
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1184685511
22 maj 2008, 09:23
Ja, på en måde, men så ikke alligevel. Dét du kan læse ud fra appletten er at 1024x720 kan skelnes ud til 2.8 m, men at 1920x1080 først giver mening ved 1.5 m. Der er altså en gråzone mellem 1.5 m og 2.8 m hvor 720p vil kunne skelnes, men hvor fuld HD ikke vil. På et eller andet tidspunkt herimellem, begynder tingene, at overlappe, men strengt taget så får du først øje på detaljerne ved fuld HD omkring 1.5 m.
Husk på at vores applet kun er gyldig for sort/hvide periodiske mønstre - ikke for bevægende billeder. Så snart der kommer bevægelse i billedet, så skal du faktisk lidt tættere på for at du kan skelne detaljerne. Husk også på, at appletten ikke angiver hvornår du begynder at opfatte billedet i pixels, men blot hvornår tingene ikke flyder sammen mere. Der er en ret markant forskel på de to begreber, hvilket du jo kan se når du sidder foran din PC-skærm: En enkelt prik på skærmen kan godt ses, men det betyder ikke at du opfatter skærmen som om den er opbygget er enkelte pixels (dvs. at du kan se pixelafgrænsningen).
Husk på at vores applet kun er gyldig for sort/hvide periodiske mønstre - ikke for bevægende billeder. Så snart der kommer bevægelse i billedet, så skal du faktisk lidt tættere på for at du kan skelne detaljerne. Husk også på, at appletten ikke angiver hvornår du begynder at opfatte billedet i pixels, men blot hvornår tingene ikke flyder sammen mere. Der er en ret markant forskel på de to begreber, hvilket du jo kan se når du sidder foran din PC-skærm: En enkelt prik på skærmen kan godt ses, men det betyder ikke at du opfatter skærmen som om den er opbygget er enkelte pixels (dvs. at du kan se pixelafgrænsningen).
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto