Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Godt tv til fornuftig pris omkring 10K
En kammerat skal have et nyt tv til stuen. Han er en utålmodig sjæl hvor opstartsfasen skal være så hurtig som muligt.
Nogen bud på mærke/model ?
halvautomat skrev: 21 aug 2026, 21:49 Hej
En kammerat skal have et nyt tv til stuen. Han er en utålmodig sjæl hvor opstartsfasen skal være så hurtig som muligt.
Lidt over budgettet, men ellers et supergodt TV:
https://www.elgiganten.dk/product/tv-ly ... 430afb9ae6
Og testet her på Flatpanels:
https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1750665675
Er Google smart TV et krav?
Personligt mener jeg ikke det er vigtigt, da de fleste smart TV efterhånden har de mest brugte apps, og det ellers ofte blot er en vanesag, hvad man foretrækker.
En ekstern løsning er altid mulig, og vil tilbyde flere funktioner, hurtigere betjening og som regel opdateringer længere frem i tiden.

Hvis Google TV ER et krav, er det modeller fra mærker som TCL, Hisense, Philips og Sony, der skal kigges på.

De fleste OLED er ikke at finde til specielt gode priser i øjeblikket, og da det ser ud til, det skal gå relativt stærkt, er Samsung TQ77S85F vel eneste mulighed, hvis det skal være OLED, bemærk dog, det kommer ikke med Google TV!

https://www.pricerunner.dk/pl/2-3401296 ... ign-Priser

Jeg vil dog mene, det både er et bedre, billigere og tilmed en anelse større, end Henriks bud på TCL, som jeg først mener begynder at give mening i størrelser fra 85" og op.

orkins bud kan slet ikke måle sig mht. billedkvalitet med de andre bud, der er fremkommet, og er også større end ønskeligt, selvom det normalt er et plus, hvis pladsen er til det.
Af PeterD
henrik.yde skrev: 22 aug 2026, 00:30
halvautomat skrev: 21 aug 2026, 21:49 Hej
Lidt over budgettet, men ellers et supergodt TV:
https://www.elgiganten.dk/product/tv-ly ... 430afb9ae6
Og testet her på Flatpanels:
https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1750665675
Ganske udmærket fundet !
Bedre end mit bud, fordi det ikke er Samsung, PeterD?
Du plejer da ellers at være særdeles varm fortaler for OLED?
Når der samtidig både kan fås både 2 tommer mere og spares et par tusinde, så er der vel ikke den store grund til at rose netop det, med mindre du stadig er Samsung hater?

Har lagt mærke til, du konsekvent laver mellemrum før udråbstegn?
Det skal der ikke være, på lige fod med alle andre sluttegn:

"På dansk skal der ikke være mellemrum før et udråbstegn (!), et spørgsmålstegn (?) eller andre slutmærker. Tegnet skal sidde direkte fast på det sidste bogstav i ordet."
Af PeterD
Supergris skrev: 22 aug 2026, 19:26 Bedre end mit bud, fordi det ikke er Samsung, PeterD?
Du plejer da ellers at være særdeles varm fortaler for OLED?
Når der samtidig både kan fås både 2 tommer mere og spares et par tusinde, så er der vel ikke den store grund til at rose netop det, med mindre du stadig er Samsung hater?

Har lagt mærke til, du konsekvent laver mellemrum før udråbstegn?
Det skal der ikke være, på lige fod med alle andre sluttegn:

"På dansk skal der ikke være mellemrum før et udråbstegn (!), et spørgsmålstegn (?) eller andre slutmærker. Tegnet skal sidde direkte fast på det sidste bogstav i ordet."

"KØB AF GOOGLE TV"

"Major TV brands that use the Google TV operating system include Sony, TCL, and Hisense. Other brands like Xiaomi, Sharp, and Philips also use Google TV or its close relative Android TV on select models. "

Hvorfor FANDEN skal det ALTID være Samsung , FFS !!

Dine monologer og samtaler med dig selv, gør at færre og færre hat lyst til at bruge forum fordi du sidder som "Kongen" og piller alle ned fordi de ikke harmonere med dine forslag som jo aldrig er TCL, Philips, Sony og kun til nød, LG.

Tillykke til trådstarter med sit valg.

Det er så ærgeligt at forum beskæmmes på denne måde.

Trættende når det ikke passer ned i DIN boks.

https://forums.digitalspy.com/discussio ... re-rate/p3
Af LarsCJ
For nu at blive i trådstarters forespørgsel og ikke i jeres barnlige diskussioner, så er det Samsung OLED som sprog(s)passeren Supergris henviser til, da bestemt et stærkt bud, når vi snakker billedkvalitet

Men vel at mærke kun, hvis man smider lidt ekstra penge på en Google TV/Android TV-box (eller Apple TV, men tænker ikke det er hvad spørgeren er ude efter).

Det er ikke kun et spørgsmål om tilgængelige apps (selv om Google TV også er Tizen langt overlegen på det område), men også et spørgsmål om at slippe for den rodebutik, som Tizen har udviklet sig til.

Google TV/Android TV har bevæget sig i samme uheldige retning, men det kan man heldigvis slippe for med apps som Projectivy Launcher .
LarsCJ skrev: 24 aug 2026, 10:56
Google TV/Android TV har bevæget sig i samme uheldige retning, men det kan man heldigvis slippe for med apps som Projectivy Launcher .
Ja lige den på så får man en helt rolig startskærm uden en masse husk nu glem ikke og ellers hvad der kyles på den originale startskærm.
Af PeterD
Fair nok.

Men når der skrives "Køb af Google TV" i overskriften må man gå ud fra at der menes "100 % Google Tv"

Ellers er det jo omsonst ( Hedder det ikke dét ?)

Desuden er OLED en overdreven god teknologi som LG har haft stor succes med siden de lavede det til masserne efter japanske Sony var først med teknologien i 2004.
PeterD skrev: 24 aug 2026, 15:08
Men når der skrives "Køb af Google TV" i overskriften må man gå ud fra at der menes "100 % Google Tv"
Det kan vel ikke være mere eller mindre. Enten har det Android/Google OS eller også har det ikke.
Hej igen
Sorry for mit lidt upræcise spørgsmål.
Jeg troede faktisk, at Google tv var blevet en standard. Så nej det må meget gerne ikke være Google tv - hvis det kan give en hurtig opstart, og hurtig skift mellem apps.
Hans foretrukne apps er DR, Tv2 Play og Netflix
Størrelse 70-75"
Viste ham opstarten på mit TCL c735 85". Det var han ikke duperet af😂
Når jeg tænder for Google TV streamere, så er der billede på med det samme, når der vælges en App og trykkes OK, så åbner den med det samme, så kan der i menuen vælges det man ønsker. Det er jo ikke som at skifte mellem TV kanaler.
Der er næppe den store forskel på de enkelte OS hvad det angår.