Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af simi
Nej det var i Køge. 40 min med S-toget :)
Men det var 32".
Af Brian Olesen
simi skrev:Nå det bliver vist w4000. Jeg har været i Fona og set på de to apparater ved siden af hinanden, og må sige jeg ikke kan se den store forskel. De ser begge to rigtig flotte ud.

Engang imellem ser man Motionflow træde i karakter på d3000, men det er absolut undværligt efter min mening.

Jeg går med samme overvejelse mellem de 2 typer som en del andre i denne tråd.
Må jeg spørge hvad de viste på de 2 skærme da du så på dem?
Det jeg er mest nervøs for er sportsudsendelser, herunder fodbold med hurtige panoreringer, da det tidligere har været et af de punkter hvor fladskærme (ikke billedrørs tv) har haltet mest. Det er i dette moment min forestilling er, at motionflow-teknologien på D3000 kommer til sin ret, hvorfor det nok var i en sådan situation jeg ville veje op, om motionflow var nødvendigt eller ej.

Spørgsmålet er vel også, hvor meget forbedret den nye Bravia 2 engine er ift. den gamle, og om denne forbedring måske opvejer en del af det motionflow gav på til gamle teknologi.
Af simi
Det var desværre ikke fodbold der blev vist, men et almindeligt tv signal, så det kan jeg ikke svare på.
Af simi
Så har hdtv.org lavet en anmeldelse:

HDTV.org 32W4000 review

Med hensyn til fodbolde i bevægelse er den meget positiv. SD signaler får også et godt ord med på vejen. Til gengæld er de ikke 100% overbevist om HD billeder, og ej heller lyden. Meeen 90% må siges at være flot. Mener d3000 fik 92%. :)
Af -jacob
De har en W4000 52" stående i rødovre SONY center
Af Brian Olesen
-jacob skrev:De har en W4000 52" stående i rødovre SONY center
Jeg var selv forbi der i går og så 32W4000 i aktion. Så ikke fodbold, men var til gengæld forbi TV2-sport HD og se lidt fra ishockey-vm.
Må indrømme det så rimeligt fint ud. Ved de hurtige panoreringer blev billedet mere blødt at se på, men ikke noget med skygger eller at det ikke kunne nå at opdatere.

De havde desværre ikke 32D3000 stående. Da jeg spurgte ind til det, fik jeg at vide at modellen er udgået, og lageret hos sony DK har været tomt for denne i hvert fald i et par måneder. Så det tyder på, man skal til at oppe sig hvis man vil have fat i D3000-modellen

Jeg mangler derfor desværre stadig selv at se dem op i mod hinanden. Kunne være man skulle dreje en tur ind over Køge midtby inden alt for længe.
Af 5 cent money
Står selv og skal prøve at vælge mellem de to tv.

Kan dog ikke finde ud af om den manglende 100hz-teknologi på W4000 vil være en meget stor ulempe på analoge signaler, der sjældent står 100% skarpt
Af xenon
Jeg tror også jeg køber et 32W4000 her inden et par dage - har fået det anbefalet af en guru på avsforums... havde oprindeligt tænkt mig at købe samsung A656 32" men blev altså talt fra det igen (btw 32" A 656 har IKKE 100Hz technologi)...
Af simi
nogen der har været ude og købe? Lad os høre hvordan det er gået?? :)
Af simi
Nå, nu fik jeg lejlighed til at se de to 32" modeller med analogt tv signal, og her var d3000 bare bedre. W4000 havde tendens til at være blokket og kornet.

Fona manden forklarede at de forskellige antenne stik ikke alle var lige gode, men det har nu alligevel været nok til at jeg bestiller et d3000 mens de endnu findes i butikkerne.

Held og lykke til jer andre. :)
Af kasperdall
Så i synes alle at 100Hz - Motionflow er viktigere/bedre end fuld HD?

W4000 er lidt billigere i øjeblikket...
Af Izy
Hej..

Jeg har længe kigget på både Sony W4000 og Samsungs 6-serie.

Jeg har tænkt mig at købe et 40". Men jeg kan desværre ikke finde ud af hvilket jeg skal vælge, på trods af jeg har læst artikler, test, guides og forum.

Jeg har også været i butikkerne og kigge på dem begge, det eneste jeg måske har fundet frem til, er at jeg synes sony måske gengiver sort bedre end, samsungs, men synes det er svært at vurdere/ se sig ud fra.

Jeg synes generelt det er svært at overskue hvad der er det bedste valg. Jeg skal se på det fra 2 meters afstand med en vinkel på 35 grader vertikalt.

Jeg har tænkt mig at bruge min computer til at afspille film.

Jeg vil for det meste bruge det til at se film på, men vil også have muligheden for at spille nogle spil i ny og næ.

Seer ikke så meget fjernsyn, dog agter jeg at smide antenne kabel i det nye jeg skal ha.

Jeg Aner bare ikke hvad for et af dem jeg skal vælge???

Har i nogle råd, anbefalinger eller idéer???

Venlig Hilsen
Izy
Af xenon
simi skrev:nogen der har været ude og købe? Lad os høre hvordan det er gået?? :)
Jeg har købt et 32W4000 nu. Jeg vil umiddelbart sige at det er et godt TV (duh) - absolut ingen input lag og flot billede med digitale signaler - dog ikke noget særligt med de analoge :/

Jeg har lidt problemer med at sætte det til min PC - kan ikke få 1920x1080 res til at spille - faktisk spiller det kun hvis jeg ikke loader nogen drivers til mit grafikkort (gt 8500 - understøtter 1920x1080 ifølge nvidia specs). Hvis nogen ved noget så send gerne en PM