Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zacho
Hvis jeg havde den mængde penge som skulle benyttes, ville jeg vælge et Pioneer 50".. 508 eller vente på de nye G9 serie.

Men hvad skal du evt. bruge den til?
Af gullip
Du bør overveje at kigge på pioneers topmodel 508xd eller deres nye model, som udkommer næste måned (5090). Panasonic kunne også være et alternativ (50pz800)
Af PeterK
Altså det er bare hovedsagligt alm dagligdags kiggeri + lidt bluray, og måske noget konsol. Nothing fancy...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Til den pris er det helt klart den næste generation af Pioneer du bør vente på. De fås i 50" og 60" hvor den mindste vil komme til at koste ca. 26.000 kr. i vejledende udsalgspris. Dertil kommer dog udgiften til højttalere, som ikke medfølger.

Med mindre du vil sidde og arbejde i Word og des lige på skærmen, så vil de nye modeller være toppen af poppen og det endda til forholdsvist fornuftige priser. Alternativt kan du se på Panasonics PZ serie, som dog ikke har helt samme sortniveau - prisen er dog også godt 10.000 kr. lavere.
Af PeterK
Nu er forslagene indtil videre på plasma.
Ser gerne nogle forslag på lcd også. Evt kommenter den jeg kigger på(se første post)

MVH

Ps vil gerne have tv'et hurtigst muligt, så vil helst ikke vente for længe.
Undskyld jeg ikke lige fik det med
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kan du komme med et par argumenter for hvorfor du vil have LCD?

De TV der bliver foreslået er ikke valgt fordi de er baseret på plasma, men fordi de er de bedste på markedet (indenfor komplette "ready to ship" produkter).

Sharpts produkt vil være underlegent på alle billedmæssige punkter. Det vinder lidt igen på at have DVB-C tuner og HD tuner, men kvaliteten af panelet er ikke på højde med det du kan hive ud af et Pioneer eller Panasonic TV.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg er enig med forslagene her i tråden.

Jeg har selv haft HD1 modellen fra Sharp stående, da jeg testede det her på siden, men billedmæssigt kommer det altså ikke tæt på Pioneers Tv. Det er Tv'et du skal vælge i denne prisklasse og jeg tror du vil blive overrasket over, hvor langt Pioneer er nået i forhold til mange konkurrenter.
Af TYBO
Husk at den indbyggede harddisk ikke er så meget værd ved digitale signaler da de er krypterede.

Synes også det er mange penge for sådan en skærm.
Af PeterK
Kan egentlig ikke argumentere for hvorfor jeg vil ha lcd.
virkede bare som det naturlige valg
Af Thor-thor
Enig med anbefalingen af plasma.

Men jeg ville nok revidere budgettet lidt. Medmindre du er "skærm-fanatiker" ville jeg spare/bruge nogen af pengene på noget andet.
Du kan eksempelvis købe et Panasonic 46PZ85 til ca. 16-17k og det er et rigtig godt tv. Det er altså de "små detaljer" du får med, ved at betale yderligere 5-10k.

Men oplys lige lidt nærmere om signalkilder/brug, præferencer med tunere etc.

Og så gå selv ud og kig, det er jo dig der skal blive tilfreds!

T
Af zyckelmaster
PeterK skrev:Ps vil gerne have tv'et hurtigst muligt, så vil helst ikke vente for længe. Undskyld jeg ikke lige fik det med
Når du vil bruge så mange penge på en skærm, så gør dig selv den tjeneste at vente 3-4 uger på Pioneers nye modeller. Som Yakken skrev, så får du den mindste, 5090 (50"), for 26K (inkl. pioneers højtalere og vægophæng eller bordstander ca. 30K).

Nu er skærmene jo ikke testet endnu (fordi de ikke er kommet), men ud fra den presseomtale de har fået og de generelle erfaringer med udviklingen fra generation til generation af skærme, så vent dog...

Hvis du overhovedet ikke kan vente, så snup en Pioneers 508XD...
Af Zacho
PeterK skrev: Ps vil gerne have tv'et hurtigst muligt, så vil helst ikke vente for længe.
Undskyld jeg ikke lige fik det med
Så sburde du snuppe dig en PDP-508XD fra Pioneer.. Så har du penge til overs til noget nyt legetøj, flere bluray film eller lign..
Det er virkeligt et lækkert Tv til en ret fornuftig pris. Prøv evt. at finde en butik som har det stående så du kan se det, så burde det tale for sig selv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I Københanvsområdet har de et eksemplar hængende i Expert i Fields (ved siden af et 60" fuld HD Pioneer TV...).