Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej all

Jeg overvejer at købe adgang til Tv2’s sportskanaler - i udgangspunktet for at kunne se VM i Badminton, i næste uge.

Jeg vil derfor gerne høre, om i har nogle råd til, hvor eller hvordan man kan gøre det billigst? Jeg har selvføgelig tjekket tv2 egne priser. Men tænker/håber tænker der måske er en måde at købe sig marginalt billigere adgang, eksempelvis via andre platforme, tilbud at benytte, eller noget tredje, som jeg overser?

Mit umiddelbare indtryk er hertil, at man desværre ikke kan nøjes med at købe adgang til nogle få kanaler, når de skal inkludere de to sportskanaler, og derfor er nødt til at købe sig adgang til den pakke som hedder favorit + sport. Er det korrekt forstået, eller overser jeg faktisk et eller andet?

I tilfælde af, at ovenstående (desværre) er korrekt, kan nogen eventuelt fortælle, hvordan det her med reklamer vs ingen reklamer fungerer hos tv2 i dag? Er laaaaang tid siden jeg har set tv2’s kanaler, men husker det sådan, at reklamer primært kom ‘imellem’ programmer - og ved sport, f.eks. mellem point og sæt og dets lige, og ikke som sådan ‘afbrød’ en kamp under eller i et igangværende point/duel?

For hvis det altid sker imellem point eller sæt, ville jeg nok hellere spare lidt og leve med de reklamer. Omvendt hvis under og ‘afbryder’ dueller, vil reklamer være en dealbreaker.

Kort sagt, leder efter en god og billig måde at se Tv2 sport og tv2 sport x :)

På forhånd tak!
Hvis det kun er en måned, hvorfor så nærrig? Er det ikke bare at give de 249kr uden reklamer via TV2Play, og så se din badminton :)

Men hvis det er fast abonnement i flere måneder eller år, forstår jeg godt at du vil vende hver en sten.
249kr for TV2 er da også dyrt. Godt det ikke er mig :)
@G80:
Det er netop med tanke på, at jeg synes det kunne være nice at have de sportskanaler i længere tid. Og i forlængelse heraf, fordi det vitterligt kun er de to sportskanaler, jeg reelt er interesseret i og vil få benyttet (samt er langt fra sikker på mit forbrug af). Når det i praksis bliver to live-kanaler, jeg betaler for, synes jeg 249 er ret dyrt, desværre. (Er det nærigt?)

Ved du/i tilfældigvis hvordan det her med reklamer fungerer på deres sportskanaler?
Senest rettet af Tabula Rasa 12 aug 2026, 03:30, rettet i alt 1 gang.
Sender de ikke kun badminton på Sport? Jeg ser mest tennis på X, der vises reklamer mellem kampe og det også ved at betale de 249 kr. Mon ikke det er det samme med badminton…
Tabula Rasa skrev: 11 aug 2026, 08:36 Ved du/i tilfældigvis hvordan det her med reklamer fungerer på deres sportskanaler?
Det er som på deres andre kanaler, da de overholder den lov der her i Danmark gælder angående det.
Spoxy skrev: 11 aug 2026, 09:47 Der er mange teleudbydere, som tilbyder abonnementer med TV2 play inkluderet
Ja, men ingen billigere incl. Play med Sport dem jeg har tjekket…
Du behøver ikke have alle TV2 kanalerne, både Norlys og You See har da valgfrie kanaler.
@fltk:
Thanks! Det var netop det - altså hvordan tv2 i praksis kører med deres reklamer ved sport - jeg gerne vil afklare før et eventuelt køb. Hvis muligt, er jeg så heldig, at du også kan fortælle mig, om de kører med reklamer i sådan noget som ophold under kampe? Tidligere set at reklamer under ophold eksempelvis er noget de kører på Eurosport i tennis og snooker. Så funderede over om tv2 sport i badminton under ophold (når de skifter banehalvdel og snakker med træner) sender reklamer?

(Ps Radiomand, jeg er glad for svar og hjælp, men helt honestly: hvis en person spørger til en reklamepraksis på noget så indsnævret som én eller to konkrete kanaler, og så yderligere spørgende præciseret med eksempel fra et ‘kamp-forløb’, synes du så selv, at noget så overordnet, generaliseret og fluffy som “de overholder lovgivning” giver et svar, der even remotely fortæller noget som helst, eller giver et indblik i den konkrete reklame-praksis, der faktisk spørges ind til??!)

@JornH:
Jeg har ingen tv-pakker. Ellers havde jeg helt klart kigget ind i at kombinere det. Så vidt jeg kan se er hverken Norlys, Yousee eller Allente, med deres billigste pakke, hvor tv2 sport er inkluderet, desværre billigere end tv2play med eller uden reklamer. Eller tager jeg fejl, Radiomand? Norlys har lige nu et tilbud på 199 i tre måneder og 299 derefter - men så vidt jeg kan læse mig til, har man en bindingsperiode på seks måneder, og giver så ca. 249 om måneden alligevel (dog så, selvfølgelig, med nogle ekstra kanaler, omend det ikke var intentionen eller planen).

Hvor lang tid jeg ønsker at beholde kanalerne, ændrer vel ikke en pris? In any case fremgår det altså allerede i indlæg ovenfor.

@spoxy:
Aye, tjekkede det naturligvis også ved eget teleselskab, inden jeg lavede dette indlæg. Ved eget selskab var minimumskravet valg af to tjenester, hvorfor prisen således igen oversteg de 219 (med reklamer) eller 249 (uden reklamer) hos tv2 selv for Play. Det ville have været okay, hvis jeg havde kunne kombinere dette andet valg med noget, jeg kunne bruge eller ønskede :p
Senest rettet af Tabula Rasa 12 aug 2026, 07:48, rettet i alt 1 gang.
Tabula Rasa skrev: 12 aug 2026, 03:54 @fltk:
Thanks! Det var netop det - altså hvordan tv2 i praksis kører med deres reklamer ved sport - jeg gerne vil afklare før et eventuelt køb. Hvis muligt, er jeg så heldig, at du også kan fortælle mig, om de kører med reklamer i sådan noget som ophold under kampe? Tidligere set at reklamer under ophold eksempelvis er noget de kører på Europsport i tennis og snooker. Så funderede over om tv2 sport i badminton under ophold (når de skifter banehalvdel og snakker med træner) sender reklamer?
TV-kanaler, der sender fra Danmark (hvilket TV2 gør), må kun have reklamer mellem udsendelser.

Det er en af årsagerne til, at de klemmer en gang nyheder ind i pausen i en fodboldkamp f.eks.