Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Leif G
Hej
Rasmus spørger om erfaringer med at få sine fotos vist på tv-skærmen. For mig har det enkleste været at lægge mine fotos i ordnede, offentlige mapper på en NAS, som tv'et har adgang til. Så bruger jeg apps som KODI eller VLC til at finde og vise billederne. Det samme har jeg gjort med de videofilm, jeg har optaget og redigeret. Fremgangsmåden kan anbefales, men kræver selvfølgelig en struktureret tilgang til organisering af ens medie-indhold.
Af Supergris
Det nemmeste og billigste (dog er prisen på hukommelse inkl. harddiske steget meget kraftigt, men det gælder jo også en NAS x flere drev!) vil være, at smide sine fotos på en ekstern harddisk og tilslutte den via USB-porten, hvis det er det eneste formål, man gerne vil opnå.
Af mbm
LarsCJ skrev: 10 aug 2026, 13:57 Endnu nemmere/billigere - faktisk helt gratis (ikke testet, selv om jeg både har Samsung og Google TV)
https://support.google.com/photos/answe ... 4?hl=en-GB
hvis du ikke selv har testet ved du jo ikke om det virker :)
MIN erfaring med alle de løsninger jeg har været igennem både cloudbaseret, cast etc. er at NAS er det bedste også som de andre nævner.
Eneste løsning hvor jeg har kunne afspille mine billeder og videoer fra uden hakken og altid uden problemer.
Af Supergris
Jeg nænver nu en ekstern harddisk som simpleste og billigste metode!
Hvis behovet udelukkende er billeder, vil jeg påstå en NAS er overkill. Den er jo ikke billig og kræver lidt opsætning.