Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af RepsacA
Hvad pokker skal jeg købe?
Havde næsten låst mig fast til et TCL C7L/MQLED85, men læser flere sige at det er forfærdeligt til sport, andre siger det er ok.
Og ja 90% af hvad jeg ser er sport. 100% streamet via IPTV (ekstern TV boks). Ingen gaming.
Jeg bor i lejlighed med lysindfald fra siden, ikke vildt lyst.
Budget omkring de 10k
Af Supergris
OLED. Du skulle have været vaks for en uges tid siden, da havde POWER vilde priser på LG OLED, f.eks. et 77" LG C5 til 10.140 kr., men priserne skal nok komme ned igen, hvis du har lidt tålmodighed.
Af JornH
Det skulle ikke være nødvendigt med en OLED til kun sport og større tv fåes ikke til 10K

Begge mine Panasonics er gode til sport da jeg næsten ikke ser andet, de kostede under de 10K (på tilbud…)

Jeg bruger næste ikke min oled, både den og ATV boksen står slukket for det meste når der ikke er F1…
Af PeterD
JornH skrev: 09 aug 2026, 15:04 Det skulle ikke være nødvendigt med en OLED til kun sport og større tv fåes ikke til 10K

Begge mine Panasonics er gode til sport da jeg næsten ikke ser andet, de kostede under de 10K (på tilbud…)

Jeg bruger næste ikke min oled, både den og ATV boksen står slukket for det meste når der ikke er F1…
Fair.

Problemet er at hvis du ikke går direkte til Panasonic forhandler, så kan de være svære at få fingrene i og desuden er priserne høje..

For hvert Panasonic eller Sony butikkerne har i butikkerne , så er der 4-5 modeller af LG, Samsung i forskellig størrelse som kæmper om dine penge..

Sjovt at kineserne ikke rigtig er kommet i gang inden for Tvmarkedet med egne mærker. For lidt avance ?

Nå. Sidespring. Sorry .

Et C5 gør det fint.

https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c5-oled

Billede
Af Supergris
JornH skrev: 09 aug 2026, 15:04 Det skulle ikke være nødvendigt med en OLED til kun sport og større tv fåes ikke til 10K

De fleste vil ikke betale, som dig, for at få leveret og opstillet deres TV hjemme i stuen.

Det er erfterhånden mange år siden Panasonic var konkurrencedygtige på markedet, da det er sjældent, de kommer på tilbud.

10.000 kr. for et 48" er helt ved siden af, som markedet er i dag. Jeg mindes endda, da du købte og anbefalede dit TV, at det kunne købes til 8000 kr. andre steder.

Hvilket andet TV har du, og hvorfor bruger du ikke dit OLED?
Er det for småt?

Er det ikke også dig, der har utallige forskellige streamere?

Nødvendigt eller ej, når nu OLED kan findes i 77" indenfor budgettet (med lidt tålmodighed), så er der vel ingen grund til at gå på kompromis og kigge andre steder, med mindre man skal handle nu og her.
Af Supergris
PeterD skrev: 09 aug 2026, 21:41 Sjovt at kineserne ikke rigtig er kommet i gang inden for Tvmarkedet med egne mærker. For lidt avance ?
Du undrer dig ofte over kineserne, men de har nu flere af deres egne mærker på markedet, som jeg ved, du er klar over.
At de endnu ikke laver OLED gør, at de kun er værd at kigge efter, hvis du er på jagt efter et meget biligt TV eller et TV i en af de helt store størrelser.
Af JornH
Jeg har en 49 tommer Panasonic jeg købte ved en Panasonic forhandler til 4000 kr. den bruger jeg til at se næsten all sport, da TV 2 kun tillader at have Play på et tv i husstanden, jeg har kun ca. 12 km at køre til forhandleren, men de er sjældne de butikker der nu er under El salg.

Nu sidder jeg nær tvet så 49 tommer er rigeligt stor til mig…
Brugeravatar
Af Radiomanden
TV 2 Play kan du starte afspilning på to enheder samtidig. Du kan dog være logget ind på maksimalt fem forskellige enheder på samme konto.
Så kan du kun have det på en enhed så er der noget galt.
Af JornH
Når jeg prøver at se det på OLED tvet skrives “Det ser ud til du har Play på en anden enhed, du har vælge at skifte enhed, men kun se det på en enhed af gangen, ved ikke om det er andet når man ser Live Sport…
Brugeravatar
Af Radiomanden
Du kan afspille på to enheder samtidig på TV 2 Play, når du ser sport eller andet indhold. Dog kan den samme livekanal (som f.eks. TV 2 Sport) som udgangspunkt kun afspilles på én enhed ad gangen, medmindre enhederne deler den samme internetforbindelse/IP-adresse.
Så det burde ikke være et problem med flere enheder som kan bruges.
Af JornH
Har du prøvet at se Live sport på 2 enheder? Men TV 2 Sport kan jeg bare se hos Norlys på begge tv på samme tid, hvad formålen skulle være… som du skriver kan Sport kun ses på en enhed må det samme gælde Live Sport…
Af JornH
Feks. Kan jeg godt se Max Sport på begge TV på samme tid, så længe det varer…

Formålet med play på begge tv er at se både dame og herre tennis på samme tid…
Af JornH
IMG_3293.jpeg
IMG_3293.jpeg (540.87 KiB) Vist 718 gange
Jeg får denne besked ved at se Play på Apple TV boksen