Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tubbe
Hej

Vi har lige sat dette TV op, sprit nyt, der har de her lodrette streger i begge sider, har læst at nogen skriver det er normalt og det går væk efter brug og eventuelt pixel opfrisker. Kan det være rigtigt. Havde et C9 før dette og der var ikke de streger.
Vedhæftede filer
IMG_0933.jpeg
IMG_0933.jpeg (3.9 MiB) Vist 436 gange
Af JornH
Hej.

Har du fået det til at virke tvet? Bomper lige dit opslag.

Jeg syntes det er en god ide at forhandleren opsætter eller levere et nyt tv opsat.
Af hopgreve
Hej...Ja , det er rigtigt at du nogle gange bør køre " pixel refresh" , eller hvad de kalder det. Det har løst problemet på flere nye tv...
MVH
Af Supergris
JornH skrev: 05 aug 2026, 12:11 Hej.

Har du fået det til at virke tvet? Bomper lige dit opslag.

Jeg syntes det er en god ide at forhandleren opsætter eller levere et nyt tv opsat.
Det er nok de fleste, der ikke er enig med dig, da det kommer med en betydelig merpris, som de færreste er villige til at betale, men det lader også til, du har ændret mening, da du jo skriver i datid.

Til trådstarter. En pixelrefresh vil højst sandsynligt afhjælpe problemet, men det er ikke noget, du skal gøre regelmæssigt, da det kører automatisk i baggrunden og slider unødvendigt på panelet.
Da det nye TV højst sandsynligt har været udsat for nogle bump på vejen under transporten, kan det sagtens tænkes, det er kommet lidt ud af justering, som refreshingen så vil fixe.
Af JornH
Da jeg købte mit oled TV fik jeg det leveret og indstillet, det koster ca. 1000 kr. men da jeg købte en noget billigere Fire TV hentede jeg det selv og der var ingen problemer med at indstille det.
Feks. hos Power koster det op mod de 1000 kr. at de indstiller tvet…
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det var også hvad det kostede da jeg sidste år fik leveret og opsat det nuværende Panasonic.