Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Anders H.
Jeg står og skal erhverve et 77" OLED. Dertil har jeg læst om og kigget på C6, der aktuelt er på tilbud, og kan også se, at 77" (og 83") som noget nyt også har et nyt Tandem Panel, hvor de mindre størrelser blot har et almindeligt OLED Panel. Det bliver vist markedsført som C6H i andre lande, men i Danmark som C64LA.

Det er dog umuligt for mig at se det på forhandlernes hjemmesider eller i produktbladene. Det havde jeg egentlig accepteret, indtil jeg faldt over C6 "Pro" hos Elgiganten (https://www.elgiganten.dk/product/tv-ly ... 26/1104552). Det står i beskrivelsen markedsført med Tandem Panelet - noget, som der ikke gøres andre steder uden "Pro"-mærkatet. Jeg kan læse mig til, at "Pro"-mærkatet tidligere kun adskilte sig ved farve på selve tv'et, fødder o.l.

Mit spørgsmål går egentlig på, om samtlige C6'ere i de store størrelse har Tandem Panelet, på trods af det ikke kan ses i beskrivelse, produktblade m.v.?
Brugeravatar
Af aygdyg
Ja. Så vidt LG har oplyst, er 77" og 83" C6-modellerne udstyret med det nye Tandem (Primary RGB Tandem) OLED-panel, uanset om de sælges som C6, C64LA eller C6H afhængigt af markedet. Forskellene mellem varianterne ligger typisk i design, stander eller regionale modelnumre – ikke selve panelet.

"Pro"-betegnelsen hos Elgiganten ser primært ud til at være en forhandlerbetegnelse og betyder ikke, at den alene har Tandem-panelet. Hvis du køber en 77" C6/C64LA, bør du få det nye panel.
Af Dingman22
Betyder det så at C6 panellet (77") er det samme som på G5? Kan se at det på tilbud nu til 16.000 det er vel ok pris når nu man kunne få G5 til 15.000? Eller får man mere for pengene ved G5 selvom det er sidste års model?
Brugeravatar
Af Søren10
Panelet er identisk på de 2 modeller i 77 tommer, men g5 har lidt højere maksimal lysstyrke og bedre antifreflesbehandling. C6 har en ny processor med bedre overgang mellem farver (gradienter)