Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har et 2021 LG OLED jeg ellers har været meget glad for, men nu har det besluttet sig for ikke at ville tænde mere.

For mig er det store spørgsmål om det skal repareres eller om jeg hellere skal tænke udskiftning. Jeg er i dialog med LG service, men har endnu ikke noget overslag - men synes at kunne læse mig til at fejlen er noget “kendt” og PSU relateret.

Panelet er sort og der kommer ingen lysglimt heri. Den lille diode under tv blinker i fast cyklus kort + lang, og efter langt blink kommer der et enkelt klik fra relæet. Dette fortsætter således uden ophold. Alle enheder er frakoblet tv/indgange og har forsøgsvis været uden strøm. Dette har ikke gjort nogen forskel, og så snart tv forbindes til strøm fortsætter blink.

Hvad ville I gøre med sådan en fejl - har ingen reserve TV, så er lidt på den :(

På forhånd tak
Brian
Ud fra din beskrivelse lyder det umiddelbart som en fejl i strømforsyningen (PSU), men det er ikke muligt at sige med sikkerhed. Den blinkende LED og relæet, der klikker, ses ofte ved PSU-fejl, men det kan også skyldes mainboard eller en anden komponent.
Det er et pænt stort, dyrt og godt TV du har, så hvis LG kan reparere det for under ca. 3.000 kr., ville jeg personligt få det repareret, da du jo har været glad for det.
Hvis det frister at udskifte og vil opgradere det til et nyt LG, bør du kigge på C og G-serien. Særlig G-serien vil være et stort spring i forhold til CX. Held og lykke med det!
Det lykkedes at få liv i mit gamle tv. Jeg modtog idag en refurbished PSU købt på ebay Tyskland til EUR 120. Udskiften var meget simpel blot 6 skruer og montering af 4 kabler. Ingen lodning eller elektronik kundskab nødvendig.

Bagstykket på tv sad fast med 4 små skuer og clips - så også nemt at af- og genmontere.

Reparation og at finde den rette PSU ved hjælp af AI.

Webshoppen hvor PSU blev købt tilbyder endda at købe den defekte del af mig 🤩 - whats not to like.

God aften derude
Brian
JLPFLD skrev: 03 aug 2026, 21:42 Det er svært at skrive andet end 🤮 til
Supergris skrev: 24 jul 2026, 13:11 Ud at shoppe nyt TV!
Ja, det er altid nemt at være bagklog!
Jeg synes så absolut, at det er fedt, det er lykkedes at få liv i det gamle TV, men det er nok de færreste, der har mod på den slags ting, men det lader til, AI har gjort den store forskel, hvilket jeg ikke havde forestillet mig, men derfor jeg bad om feedback, så det i stedet for hån, denne tråd rent faktisk kan bruges til noget fornuftigt!
Bagklog giver vist sig selv, ligeledes gør trådstarter selv opmærksom på, at han fandt den rette reservedel ved hjælp af AI, der ellers kan være ret så vanskeligt, da det skal være den eksakte part, så hvis du havde læst tråden ordentligt, ville du nok have forstået det!

Ja, Google er din ven, men det reparerer jo ikke dit TV!
AI finder fortsat nye måder at blive brugt på, hvor dette er endnu et eksempel.
Som jeg skrev tidligere, så er det nok de færreste, der vover sig ud på at skille et TV ad og prøve at finde den defekte del og udskifte den, og skal man have folk til det, kan det meget sjældent betale sig, når det ligeledes drejer sig om et 5 år gammelt TV, ville de fleste nok vælge et nyt TV.
Selv ville jeg nok have forsøgt selv at reparere det, men ofte sker det, når først en del ryger, så ryger den næste, så det er langt fra en løsning alle begiver sig ud i!

"typiske hånlige indslag"? Gerne et eksempel?

Dit indlæg kan jo ikke ses som andet end ren trolling fra et ærgerligt menneske!

Hvis jeg begiver mig ud ad den vej, så er det fordi modparten starter, eller nogle bliver ved med at komme med de samme subjektive påstande, som jeg ikke mener, gavner nogle.
Supergris skrev: 04 aug 2026, 22:39 "typiske hånlige indslag"? Gerne et eksempel?
Du føler ikke en vis form for skam, når du ikke kan finde ud af at formulere dig og alligevel har trang til at latterliggøre andres evne til at formulere sig?