Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KSnede65
:( Nogen der ved hvorfor Disney + i over en uge nu har været uden 4K indhold. Ikke kun Dolby Vision men alt 4K indhold er væk Og ja jeg har Premium til 149,- pr. mnd :( Dolby Atmos og Imax er der endnu.

Kundeservice siger de ikke kan sige hvorfor, kun at de har haft flere klager.

KSnede
Silkeborg
Brugeravatar
Af Naiera
Der er nok et hint i den dedikerede Disney+ tråd…
JornH skrev: 04 aug 2026, 16:59 Hvordan kan man se om man har det i 4 K?
https://digitalt.tv/ny-melding-fra-disn ... i-danmark/

Følgende enheder understøtter fortsat 4K UHD: Android TV-enheder, herunder udvalgte modeller fra Google, Philips, Sony og andre producenter, Amazon Fire TV, LG-tv fra 2020 og frem.

Så har man en af de enheder er der ingen problemer.

HDR er i øjeblikket ikke tilgængeligt på Disney+ i dit område. Vi arbejder på at få funktionen tilbage hurtigst muligt.
Af JornH
Som jeg skrev i Disney+ tråden har jeg læst hvad Bo skrev, men det hjælper ikke med at se om det sendes i 4 K

Jeg har købt en Strong boks da jeg ikke mere har en Stor pakke hos Norlys, men kan ikke se forskel om det er fra Disney eller anden Streamings det sendes… men jeg ser det på min Fire tv.
Hvorfor en extern enhed.? Fire TV har Disney App'en. Forstår heææer ikke hvorfor du har købt endnu en boks, du har jo flere af dem, en er da nok. Til de understøttede enheder må det vel fremgå hvilket indhold der er UHD. Der burde også være en visuel forskel.
Af JornH
Mine mange år gamle Nokia bokse er da brugbare endnu, men også meget der ikke kører på den…
Jeg synes ikke, at 4K fremgår på noget indhold i Disney+ appen på mit LG C1 fra 2021.
Radiomanden skrev: 04 aug 2026, 17:32 Så har man en af de enheder er der ingen problemer.
Jeg vil vove at påstå, at det er HDR , der gør den store forskel i billedkvaliteten.
At gå fra 1080p til 4K skal der kigges godt efter for at se forskellen i de fleste tilfælde, hvorimod HDR virkelig kan forbedre oplevelsen, så jeg vil sige, der er masser af problemer!