Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg synes også det var spøjst at Alice & Steve, en helt ny serie, ikke havde DV. Ikke at jeg bruger det, men alligevel :p
Er der sket nogen ændringer som skrevet på en anden news side?

Ved nogen titler skrives 5.1, men om det er HDR ved jeg ikke…
Kan kun anbefale at få opsagt, det er det eneste der vil virke!
Jeg har sagt min op og fået refunderet for resten af perioden.

Vil simpelthen ikke fodre min OLED med så ringe kvalitet!
Jeg ser kun fodbold og et par tegnefilm, men noget nyt skulle være sket eller vil snart ske…
Den her sag er ved at nærme sig farceagtige tilstande. En bruger i kommentarfeltet på disqus spørger blandt andet, hvorfor der ikke er problemer ved andre streaming tjenester.
Det er såre simpelt, hvis du benytter andre firmaers patenter må du betale for brugen af det. Det har de andre firmaer selvfølgelig accepteret, men ikke Disney +.
Når de ikke vil de ikke det, må de acceptere en nedgang i den leverede kvalitet, den nedgang i kvaliteten må de selvfølgelig kompensere brugerne for, vil de ikke det, er det det de bliver husket for.
Der gælder ikke særlige regler for den slags firmaer, hvis de lover en konkret kvalitet, men ikke kan levere, fordi de ikke vil betale til andres patenter, så må de selvfølgelig også acceptere, at de svigter brugerne af deres tjeneste.
Det vil de også blive husket for.
Mvh Provinsen.
Har lige fået denne mail, som jeg læser det er deres "tilbud" blot at opsige fra d.d uden løbetid.

Vi skriver til dig for at informere dig om nogle ændringer i dit Disney+ Premium-abonnement, der nu påvirker to videofunktioner: HDR og, på nogle enheder, 4K UHD.

4K UHD: Som følge af opdateringerne kan nogle enheder, der tidligere understøttede 4K UHD, muligvis ikke længere gøre det. Nuværende understøttede enheder inkluderer Android TV-enheder, herunder udvalgte modeller fra Google, Philips, Sony og andre; Amazon Fire TV; LG TV'er fra 2020 og fremefter; Sky Glass; og Sky Stream. Enhedskompatibilitet, support og 4K UHD-tilgængelighed kan variere og ændre sig over tid. Vi planlægger at øge enhedssupporten i fremtiden.

HDR: HDR er i øjeblikket ikke tilgængelig på Disney+ i dit område. Vi arbejder på at gendanne det så hurtigt som muligt.

Da disse ændringer kan have en negativ indflydelse på din brug af funktioner inkluderet i dit Premium-abonnement, kan du opsige dit abonnement uden gebyrer inden for 30 dage efter modtagelse af denne meddelelse. Du behøver ikke at forklare, hvordan ændringerne påvirker dig. Dit abonnement ophører, når vi behandler din anmodning, og vi refunderer den ubrugte del af enhver abonnementsperiode, du har betalt for på forhånd. Vores kontaktoplysninger kan findes i linket nedenfor.

Du behøver ikke at gøre noget, hvis du foretrækker at fortsætte dit Premium-abonnement. Hvis du i stedet ønsker at skifte abonnement, kan du gøre dette online. Eller hvis du ønsker at fortsætte med Premium, kan du anmode om en delvis refusion for din nuværende faktureringsperiode ved at kontakte os inden for 30 dage efter modtagelsen af denne meddelelse.

Hvis du har spørgsmål, kan du besøge Hjælp.

Opdateringerne nævnt i denne meddelelse afspejler en nylig retsafgørelse, der påvirker den teknologi, vi bruger til at levere 4K UHD, så vi har indført en alternativ teknologi til levering af 4K UHD-indhold.

Hvad der ikke ændrer sig: Andre vigtige funktioner i dit Disney+ Premium-abonnement ændres ikke som en del af denne opdatering, herunder:
• Reklamefri streaming på tværs af Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, Hulu og meget mere
• Downloads på op til ti enheder
• Understøttelse af Dolby Atmos
• Streaming på op til fire enheder på samme tid

Tak fordi du er med os.

Disney+ Teamet
Udover ynkeligheden i den komplette mangel på service og at et selskab med en størrelse som Disney, heller ikke vil betale for at benytte patenterede teknologier, som de faktisk har benyttet, så er noget af det flabede i den her kommunikation, at man giver indikationen af, at det ikke er Disney, der her aktivt har valgt det her fra for deres kunder - hvilket det er, når de aktivt vælger ikke at betale for at benytte den teknologi, der kræves (og som de selv har valgt!) for at levere det produkt, de allerede har solgt.

I stedet vælger man at præsentere det som om, at det er ens enheder, der nu ikke længere understøtter det - og giver dermed et spin, der i stedet peger pilen for ‘fejlen’ mod en anden aktør. Det er teknisk set korrekt, men ikke årsagen - eller ‘førstebevægeren’, om man vil - for det er Disney selv, og deres helt bevidste (fra)valg. Derfor er det tydeligvis en meget velovervejet kommunikation, for det er ikke eksplicit fralæggelse af ansvar, ej heller er det en eksplicit forflyttelse af ansvar. Men det er i stedet et forsøg på at give indtrykket af, at løsningen ikke alene ligger hos Disney - og at du dermed, såfremt du vil have 4k HDR hos Disney, må vælge en enhed, der understøtter det. For det betyder, som også nævnt i kommentarsporet til artiklen om samme, at man fra Disney’s side kan påstå, at de pågældende funktioner rent faktisk er tilgængelige - men begrænset teknisk, af din enhed. Med andre ord: de kan stadig sælge deres premium pakke.

Det er ekstremt velovervejet kommunikation - og, efter min mening, en foragtelig en af slagsen, ikke alene fordi Disney her forsøger at tegne et indtryk af, at det ikke alene ikke er deres skyld, men fordi det på samme tid ene og alene netop er, helt og aldeles deres skyld og ansvar. Det, der naturligvis afslører Disney som årsag og ansvarhaver er, at det er dem, der har ændret de tekniske ‘vilkår’ - og således er ‘tilbyder’ diverse refusions eller pris-løsninger på det tekniske produkt, de allerede har solgt.