Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har lavet et lille tool til at fjerne uønskede lydspor og undertekster og derved spare penge på nye harddiske til sin rippede film samling.

https://github.com/bleze/MediaCurator

Kan også automatisk hente undertekster og meget andet.

Jeg tilføjer løbende nye features.
Senest rettet af bleze 15 jul 2026, 09:13, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det samme kunne man for år tilbage når man rippede en DVD for at den kunne være på en + eller - R Skive. Det var der ret sikkert mange der brugte dengang. Findes stadig i flere udgaver.
https://www.techradar.com/news/the-best-free-dvd-ripper
Af bleze
Dette værktøj henvender sig til folk der har rips som indeholder ting de ikke behøver mere. Man kan spare ~10% harddisk plads i mine tests.
Undertekster kan også hentes automatisk til de sprog man forstår.

Alt dette sker uden at ændre på kvaliteten - det er 100% lossless.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det samme kunne jeg med den software jeg brugte dengang, der kunne fravælges lydspor, unødvendige menuer, extra materiale, og fravælge de undertekster man ikke skulle bruge.
Det var dog kun til DVDer, BDer var nye dengang.
Af bleze
Hvad er dit problem, Radiomanden?

Supergris, yep jeg bruger ffprobe, ffpropedit og mkvtoolnix. Jeg har automatiseret en manueæ process i en fed app, som jeg og mange andre, før gjorde i hånden.
Af Provinsen
bleze skrev: 14 jul 2026, 14:30 Hvad er dit problem, Radiomanden?

Supergris, yep jeg bruger ffprobe, ffpropedit og mkvtoolnix. Jeg har automatiseret en manueæ process i en fed app, som jeg og mange andre, før gjorde i hånden.
Det lyder som et fedt tool du har udviklet der. :) Fedt der stadig er nogle der nørder med den slags.
Tag dig ikke af Radiomanden. Han kommenterer på stort set alt, uanset om det har relevans eller ej. :s

Mvh Provinsen.
Af bleze
Tak Provinsen! Ja jeg synes selv det er et mega fedt tool jeg har strikket sammen. Det har godt nok også taget en del timer, men har mest gjort det bare for mig selv, men bliver ved med at få nye idéer
Brugeravatar
Af Naiera
Er den vibe-kodet?
Af bleze
99% ja. Faktisk har det været et projekt jeg har ville kode selv længe, men du ved.. Man er ligesom træt af at kode når man kommer hjem fra arbejde. Så det var lidt et eksperiment i om man faktisk kan bruge AI til at lave noget relativt simpelt.