Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af LHM
Allende appen har ikke virket i et par uger nu på ældre tv. Deres bot siger de arbejder på det, og man kan bruge andre skærme, men det er nu bedre at se fodbold og F1 på tv end mobilen.
Hvor lang tid skal man give dem til at få det fikset?
Allerede efter dag 1 havde jeg da klaget og krævet at enten få et nedslag i prisen for den tid det ikke virker eller at købet bliver ophævet og pengene retur.
Og hvis det ikke accepteres havde jeg bare opsagt og ikke kommet igen. Og om jeg ville finde ud af hvordan man klager videre til anden instans, for at gøre krav på rettighederne i følge købeloven vil for mig afhænge af hvor mange penge det drejer sig om og derfor om jeg gider at bruge mere tid på det.
Hvor gammelt er TVet.? Er det fra før 2018, så understøttes det ikke længere. Der skal så bruges deres TV boks eller App til f.eks Android/Google TV.
Og det samme havde jeg forsøgt mig med et andet markant mildere eksempel som Disney+, jeg også har læst eksempler på herinde, hvor de fjerner komplet Dolby Vision fra hele tjenesten pga midlertidig rettigheds strid, hvilket er fair nok, men som de har markedsført sig med og dermed en del af det lovet og man har betalt for.
Streaming tjenester er underlagt købeloven og derfor skal man have hvad man betaler for ellers er det krav om pengene retur.
Forstår til fulde trådstarters frustration.
Så vidt jeg ved, er der mulighed for at få en tv boks fra Allente hvis du har et tv af ældre dato.
Med det sagt virker det som om at firmaet tager langt flere kunder ind, ift hvad de har kapacitet til på deres platform.
Det er i hvert fald hvad det meste af kritikken på Trustpilot går på.

Mvh Provinsen.