Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg synes, at det er en for høj pris for en 4 år gammel boks, men hvis boksen havde ordentlig hardware (Pro chip eller M-serie), synes jeg egentlig ikke prisen er ublu. Det ville i så fald være en lidt dyr medieboks, men billig spilkonsol – teoretisk set.

Desværre er det jo bare ikke på det grundlag, at den har taget et spring. Det er svært at forstå, hvorfor den skal stige over 50% i pris. Den har jo hverken særlig meget RAM eller SSD. Jeg synes, at Apple har et forklaringsproblem her.
Rasmus Larsen skrev: 29 jun 2026, 14:32Desværre er det jo bare ikke på det grundlag, at den har taget et spring. Det er svært at forstå, hvorfor den skal stige over 50% i pris. Den har jo hverken særlig meget RAM eller SSD.
Men den har så heller ikke meget andet. Så en stor del af produktionsomkostningerne er vel netop RAM og NAND.

Så i øvrigt, at fabriksarbejderne hos SK Hynix vil modtage en bonus, der svarer til 8 årslønninger.
sokken skrev: 29 jun 2026, 18:10 Kan det ikke være at grunden til at de sætter prisen op på den her, er at så når den nye bliver udgivet, så kan de sætte den ny dyrere. Så er der lige pludselig ikke så stor pris forskel fra den gamle til den ny
Det vil i hvert fald overdøve næsten alle forbedringer, hvis Apple i forbindelse med en ny model Apple TV også hæver prisen med mindst 50%.

Så er det da helt sikkert smartere at hæve prisen nu, lade brokkeriet stilne af og så annoncere ny model med "Til den samme pris som før!"
lunddal skrev: 29 jun 2026, 17:24
Rasmus Larsen skrev: 29 jun 2026, 14:32Desværre er det jo bare ikke på det grundlag, at den har taget et spring. Det er svært at forstå, hvorfor den skal stige over 50% i pris. Den har jo hverken særlig meget RAM eller SSD.
Men den har så heller ikke meget andet. Så en stor del af produktionsomkostningerne er vel netop RAM og NAND.

Så i øvrigt, at fabriksarbejderne hos SK Hynix vil modtage en bonus, der svarer til 8 årslønninger.
Mon nogle af de ansatte er de samme som dem der erkendte at lave priskarteller i 00'erne? :)
Jeg nåede at købe en til den "gamle" pris. Men jeg er godt nok i tvivl om jeg gider beholde/afhente den.

Nu har jeg gået og ventet, så blev det udskudt, så ventede jeg lidt mere, og nu det her b.s.

Synes virkelig ikke jeg gider købe 4 år gammel hardware som en "upgrade" til mit setup. Jeg håber Apple i den grad "brænder nallerne" på det her, og slår bak. Der er jo intet der retførdiggør den her stigning i prisen.

derudover kunne de jo bare lave en model med 32GB storage, det er utroligt få der har brug for 128GB plads. Men hvis man vil have thread og netkort så bliver man jo tvunget.
Det skal nok blive godt igen. 2300 kr er jo ikke holdbart for Apple TV som i forvejen ikke gik som varmt brød og hvor 1500 kr efter min mening i forhold til andre streaming enheder var smertegrænsen for en boks som Apple TV, selvom det er en god boks er det jo stadig "kun" en streaming boks.
Det er meget få tosser som os der gider at give 2300 kr for Apple TV og det kan Apple jo ikke lave forretning på.

Jeg håber til gengæld ikke det bliver permanent og det fører til en billigere Apple TV stick til feks......1500 kr :D

ide strategien med gammel og ny boks som skal koste mere, synes jeg ikke der er noget grundlag for at spekulere i. Det bliver for meget konspiration til min smag.

Altså for mig virker det som Lunddal skrev at andelen af omkostningen til ram er større af de 1500 kr og derfor vil den også stige mest i procent og måske også at der skal kradses ind for de få bokse der sælges. Mere tror jeg ikke der ligger i det.
Problemet er jo at Apple vil putte deres Ai Slop ind i den nye boks, og det er det som løfter kravene til mem. Endnu engang bliver vi taget i r... af Ai...

Og apple kan på INGEN måde forsvare at hæve prisen på nuværende Apple TV. den har 4GB memory iflg. mine søgninger... WTF! !:( !:( !:(

Og hvad en i helvede skal man bruge 64/128GB storage til på en streaming boks?
Spunk skrev: 01 jul 2026, 09:52Og apple kan på INGEN måde forsvare at hæve prisen på nuværende Apple TV. den har 4GB memory iflg. mine søgninger... WTF! !:( !:( !:(

Og hvad en i helvede skal man bruge 64/128GB storage til på en streaming boks?
Ja kun 4GB og det er gamle LPDDR4X RAM.

Min 128GB er derimod fyldt helt op. Det er spil fra Apple Arcade og app-butikken. Der er nogle herlige spil derinde såsom Sneaky Sasquatch, Samba de Amigo (ny version), Dead Cells, Sonic Dream Team mv.

Jeg køber gerne en udgave med meget mere lagerplads, og betaler gerne mere for den :) Hvis de satte en af deres ordentlige chips i Apple TV, så ville den langt overgå PS5 på CPU, men dog stadig ikke matche på GPU.
  • 1
  • 144
  • 145
  • 146
  • 147
  • 148