Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Rawena
Hej.

Vi har en surround receiver med 2 sæt højttalere som vi gerne vil udskifte til noget andet.
Desuden har vi en sonos amp gen 1 som vi udelukkende bruger til at afspille musik fra pc'en gennem receiveren.

Vi vil gerne have et anlæg med små højttalere og en streamer boks (tror jeg det hedder).

Krav er følgende.

Skal kunne tilsluttes 2 sæt højttalere
Lyden fra tv'et skal kunne komme ud af det ene sæt.
Har musik liggende på pc'en som vi gerne vil have ud gennem begge sæt.

Skal bruge en streamer boks (hvis det er sådan en der skal bruges) og et sæt højttalere, da jeg beholder den jeg har nu.

Hvilket setup skal jeg se efter.?

Budget maks 10.000 kr
Små højtalere. De kræver måske en Sub, du skal bruge en forstærker hvor der kan tilsluttes 2 sæt højtalere, eller der skal bruges en omskifter, så kan der vælges hvilke der skal skal bruges og hvornår. Streameren tilsluttes TVet, og lyd derfra til forstærker.
Hvis det er musik der skal streames så behøves der ikke en extern enhed, da der er adgang til udvalgte tjenester. Der er dog som der kan læses nogle begrænsninger/minusser.
Af G80
Nu har jeg ingen erfaring med sonos, men ville et sæt sonos højtalere placeret i et andet rum som 2. Sæt højtalere ikke kunne efterleve dit behov med det du allerede har. Sådan som jeg forstår det har du allerede TV lyd i dit nuværende system og mulighed for pc musik, så du har brug for at din sonos amp også kan få forbindelse til 2. Sæt højtalere placeret sandsynligvis i det man kalder for multirum.

Kan sådan en Sonos amp ikke samtidig både give lyd til din receiver og trådsløst til sonos højtalere med musik fra din pc?

Der er selvfølgelig mange andre løsninger både med lappeløsninger og starte helt fra bunden afhængig af hvilke muligheder man vil have nu og i fremtiden og hvilke scenarier man præcist vil.