Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Radiomanden
Uden logo kan det kopieres uden at der kan ses hvor det kommer fra, det er naturligvis ikke i kanalens interesse (rettigheder), så derfor er der logo, undtaget er når det er på On Demand.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Har Play Basis, der er ikke et eneste logo på noget.
Af JornH
Når man ser det på Play og det sendes på en tv kanal, hopper man over til deres kanal med logo, har set det mange gange med tennis… forøvrigt er TV 2 Play logoet næsten lige så stor ved Live udsendelser, man behøver ikke være bange for burn ind på oled tvs…
Af mbm
JornH skrev: 12 jun 2026, 08:12 Har man TV 2 Play kan deres kampe genses når man har tid, kvaliteten er nok i 1080p, selv om jeg ikke kan teste det…
Der kræves en sport kanal 😞
Jeg kan ikke se det.
Af JornH
Jeg troede man havde TV 2 Play incl. sport når man kan se fodbold, men ved ikke hvad kræves for at se TV 2…
Af mbm
JornH skrev: 12 jun 2026, 15:16 Jeg troede man havde TV 2 Play incl. sport når man kan se fodbold, men ved ikke hvad kræves for at se TV 2…
:s
Af perstærk
Rasmus Larsen skrev: Jeg har i øvrigt spurgt YouSee, Norlys og Waoo hvad de gør nu, hvor de får et 1080p kildesignal fra TV 2. Afventer svar.
Vi venter spændt. :)

Jeg har været igennem alle mine kanaler hos Yousee, via browseren. De fleste ligger nu i 1080, med dobbelt bitrate. Dem, der fortsat ligger i 720, har fået dobbelt bitrate (~8,4 Mbps vs ~4,6 Mbps).

Ændringen er sket inden for et par uger.
Af Beckham
mbm skrev: 12 jun 2026, 06:46 ja der er synlig forskel i forhold til i sidste uge med danmark-ukraine... Det var uudholdigt at se på (både billedkvalitet og spillet :) )
TV2play
Nu skal vi også huske på at kampene herhjemme jo er produceret at TV2 selv/deres partnere. Jeg ved ikke om det også gælder landskampe, men de er\var jo begyndt at lave superliga via kameraer med indbygget 5G i stedet for noget "fast kabel". Det gav en virkelig dårlig kvalitet da de begyndte på dette...

Her kunne jeg i går ikke se den store forskel mellem Play og den kabelbaserede TV2 kanal. Jeg endte faktisk med at se det meste via kabel tv. Logoer stod måske skarpere på Play, men til gengæld synes jeg græsset virkede noget mudret på Play kontra kabel tv udgaven.