Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

NU havde jeg lige set frem til at den nye 6-serie fra Samsung skulle lande i Danmark. Jeg har studeret TV´et på Samsungs tyske hjemmeside.

Nu er min stue desværre sådan at jeg kun kan have et TV på max 103 cm i bredden. Så det var glædeligt at se at 40" udgaven i 6-serien i følge den tyske Samsung side måler 99,8 cm. Den tyske side fortæller endvidere at 40" er Full-HD.

Mit valg blev yderligere bekræftet af at netop dette TV vandt en test i Gismo for nylig. Nu ved jeg jo godt at diverse test sikkert er købt og betalt af producenterne. Så jeg vil selvfølgelig også lige selv se det LIVE.

MEN, nu er dette TV kommet på Samsung´s danske hjemmeside og jeg må konstatere at min iver for at se dette TV er faldet med et mega brag.

Samsung.dk fortæller at TV fra 40" og nedad ikke er Full-HD. Opløsning ifgl samsung.de er 1920x1080, mens samsung.dk sætter den til 1366x768. De fortæller også at TV´et måler 108,4 cm i bredden.

Hvordan kan det være at TV´et ikke har samme mål i bredden i Tyskland og Danmark?
Hvorfor er det Full-HD i Tyskland, men ikke i Danmark ?

Modellen på den tyske side hedder LE40656A, på den danske hedder den .... LE40656A !!

Tager vi hele modennummeret med hedder den i Tyskland LE40A656A1FXXC, mens den i Danmark hedder LE40A656A1CXXE. Men i begge lande markedsføres den dem LE40A656A....

For at gøre forvirring endnu større, så sælger Elgiganten denne ugen en model med betegnelsen LE40A656C, den model findes hverken på den danske eller tyske Samsung side.

Elgiganten markedsføre deres model med DVB-C tuner, dette nævnes der ikke noget om på hverken den danske eller tyske Samsung side....

Hvorfor markedsføre man i Tyskland og Danmark et TV med modelbetegnelsen LE40A656, som i virkeligheden er 2 vidt forskellige TV ?
Af TYBO
Efter det jeg har set får du kun DVB-C hvis du køber en model i danmark som ikke er parallelimporteret. Det kan måske være forklaringen.
Jeg er ret sikker på at 6 Modellen er i Full HD.
Af NoNameDesigndk
hmm ser faktsik lidt sjovt ud, for det er kun 19", 22" og 40" der ikke er ful HD.. det mellem og over er Fuld HD ? :S hmm
Af caagaard
Efter henvenelse til Samsung i Danmark, har de nu fundet ud af at deres præsentation af den nye 6-serie på samsung.dk var fyldt med fejl.

Så nu har de pillet den af samsung.dk

flovt må man sige