Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beckham
JornH skrev: 10 jun 2026, 12:31 Btw, der er en mening med galskaben, jeg snakkede med nogen folk fra Norlys om jeg kunne få det billigere, men der er ikke megen at spare da jeg har Viaplay Premium sådan set gratis gennem Norlys…
Det er næppe ViaPlay Premium du har igennem Norlys. Så har du i hvert fald en speciel aftale...:-) Den største Viaplay pakke som Norlys tilbyder nu om dage eksisterer egentlig ikke længere hvis man går ind på Viaplay.
Af Beckham
Gad vide om de har aktiveret de 1080p på Play? Sidder lige og ser Portugal hertil aften, men den menu hvor jeg ser signal info for tv kanaler er der ikke når jeg ovre på TV2 Play, så kan ikke rigtig få info frem om signalet. Eller rettere sagt menuen i sig selv er der, men punktet omkring signal info er der ikke når jeg er ovre på Play. Det er et Sony Bravia 8.
Brugeravatar
Af Radiomanden
TV2 Play er 1080 på On Demand.
Af JornH
Jeg så noget fodbold på TV 2 Sport X her i nat, men hvordan ser man om det er i 720 eller 1080?

Bruger en Fire TV og Norlys appen, men kan også se det uden app, da jeg har Norlys kabel TV.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
G80 skrev: 11 jun 2026, 05:05 Jeg så en havde "målt" og delt video/lyd info om TV2 på en artikel om TV2 opgradering i kommentarfeltet til Rasmus, hvor der bla. stod Opløsning: 1920×1080.
Jeg kan ikke selv bekræfte det, da jeg ikke er bruger.
https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1781001617
Jep, så er 1080p opgraderingen gennemført på TV 2 Hovedkanalen.

Vi ser det samme som Kenneth:
MPEG4 AVC (H.264), 1920x1080 med 50fps og bitrate på ca. 8 Mbps.

Kenneth fik lyden i AC3 384 Kbps, men vi får AAC 220 Kbps her til morgen under nyhederne. Det er forskellen på, når TV 2 sender i surround og stereo.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Ja, de informationer kan ses på DR og TV2 med Android/Google TV og ATV.
Af VILLAFOREVER
De seneste VM har været i 4K opløsning, som tydeligt kunne ses. Både på DR kanalen og tv2 play. Det er noget af en skuffelse og downgrade..

Inden kampen, og lige når udsendelsen gik igang var det alm billede/opløsning, og kort efter skiftede billede kvaliteten til 4K. Vanvittig godt billede. Så jeg syntes det er skuffende vi iår kun får 1080P.
Kan tydeligt huske tv’et skiftede til 2160P, med kæmpe forskel i billedet..
Det kunne tydeligt ses at det var ægte 4K. Ligeså skarpt som at sætte en 4K skive i en afspiller..

Intet af det iår 😔
Brugeravatar
Af Radiomanden
Sidst jeg så noget på TV2 Play, var bitraten lige over 12 Mbit/sec, hvis man ikke vidste at det var UHD, forskellen på 1080 og 2160 var til at overse, så hvordan det kan være en WOW effekt, har jeg svært ved at få øje på.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Hvis det er som på Android/Google, så holder man OK knappen nede til Infoen kommer frem.