Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beckham
JornH skrev: 08 jun 2026, 23:22 Jeg troede det fodbold starter til juli men det er snart, heldigvis viser TV2 ikke ret meget…
Det er vist lidt af en undervurdering. De viser vel i gns, som minimum en kamp om dagen, i hvert fald hvis du inkluderer deres sportskanaler også.
Af JornH
Jeg så oversigten/sendeplan på en news side, de sender ret mange på Sport X som jeg godt kan se, det er kun Hoved kanalen TV 2 jeg ikke ser, men vil nok kunne se det på udenlandske kanaler…
Brugeravatar
Af Radiomanden
Der er noget mærkeligt her, du ser Sport X men ikke det der sendes på Hoveskanalen, men du vil gerne en de hvis det kommer på en anden kanal.? Det er totalt ude i skoven, det giver på ingen måde nogen mening.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
mbm skrev: 08 jun 2026, 09:24
Rasmus Larsen skrev: 08 jun 2026, 08:56
mbm skrev: 08 jun 2026, 06:13 stadig så dårlig kvalitet her i juni 2026..
Jeg afspiller via appletv.
Er der overhovedet nogen mulighed for at fåen bare rimelig billedkvalitet uden superkomprimeret billede på fodbold på TV2 ?
Hvis man nu betalte 1.000 kr/mdr... mon man så kunne få det?
Kan simpelthen ikke passe vi her i 2026 skal spises af med så ringe et billede på vores store fine dyre 4K TV.
TV 2 arbejder jo på opgradering til 1080p på live-tv, men den lader vente på sig. Jeg spurgte ind til den for nylig, men de har nogle udfordringer. Jeg tror desværre ikke de når det til fodbold-VM, men jeg afventer svar i denne uge.

Derudover skræmmende scener – igen – i anden halvleg i gårsdagens landskamp :((
Hej Rasmus.. det er vel ikke nødvendigvis den lave opløsning på 720. Det er nok nærmere den komprimering og lave bitrate det er problemet?
Bestemt. Vi kender ikke bitraten på deres 1080p50 stream endnu, men vi måler så snart det er oppe at køre (har ikke tjekket i dag).

Og hvis I ikke allerede har læst artiklen på forsiden: TV 2 opgraderer til 1080p50 i forbindelse med fodbold-VM
Brugeravatar
Af Radiomanden
Som der står i hans signatur.
Norlys kunde med fuldpakke og Yousee kunde med Grundpakke.
Hvad mening med det så er.
Af JornH
Det er bare mig der ikke kan finde ud af at opsige noget… men jeg beholdte YS Grundpakken for at kunne se Viaplay Sport News, men ser det sjældent… jeg har snakket engang med Antenne formanden om det.
Af JornH
Btw, der er en mening med galskaben, jeg snakkede med nogen folk fra Norlys om jeg kunne få det billigere, men der er ikke megen at spare da jeg har Viaplay Premium sådan set gratis gennem Norlys…
Af lunddal
Radiomanden skrev: 10 jun 2026, 10:29 Som der står i hans signatur.
Norlys kunde med fuldpakke og Yousee kunde med Grundpakke.
Hvad mening med det så er.
Den så jeg så ikke lige :)

Så JornH betaler 2 gange til TV 2, som han nægter at se?
Brugeravatar
Af Radiomanden
Ja der er noget der ikke er normalt.
Brugeravatar
Af Radiomanden
JornH skrev: 10 jun 2026, 12:21 Det er bare mig der ikke kan finde ud af at opsige noget… men jeg beholdte YS Grundpakken for at kunne se Viaplay Sport News, men ser det sjældent… jeg har snakket engang med Antenne formanden om det.
Det er da ikke besværligt at opsige, foreningen har som n ævnt intet at gøre med det, medmindre det betales via den.
Af JornH
Det betales via den.

Jeg kender en fra TV 2, som er årsagen til jeg ser tennis på Sport X, jeg ved ikke, men tror ikke tv 2 sender noget der er værd at se…
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det gør ikke opsigelse mere vanskeligt, det bør ikke tage mange minutter.
TV2 sender jo meget forskelligt, men hvis det kun er sport der ses, så er der for det meste ikke meget at bruge kanalen til den kan man jo slippe for ved at købe et bland selv abonnement.