Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Som du selv skriver så kan de to produkter slet ikke sammenlignes. Sony's model er jo en projektor, der end ikke har tuner i?

Jeg kan slet ikke se hvordan man kan blive stillet i en situation hvor man skal vælge én af de to. Tag du hellere at forklar hvad du har tænkt dig at bruge TVet/projektoren til, så skal vi forklare dig hvilken af de to der ikke kan bruges i din situation.
Af Frossenfisk
I min bog er større altid bedre, så jeg synes du skal gå efter projektoren, hvis du har plads til den. Og det er uanset billedkvalitet (stort set). Jeg går udfra det er til pc-arbejde eller filmfremvisning vi taler om her.
Af andeo
det er primært til brug med en PS3 og filmkiggeri.

men er større bedre når projektoren slet ikke understøtter HDMI eller DVI :\
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu skriver du "primært". Du er vel klar over at du ikke kan se TV på projektoren med mindre du også køber ekstern tuner?

Derudover skal du indregne levetiden på pæren i projektoren, som er på ca. 2000 timer. En ny koster godt 1500 kr.
Det virker lidt tarveligt at der ikke er nogen digitale indgange og det vil begrænse længden på de kabler du kan trække fra din PC til projektoren.

Kontrastforholdet på 400:1 gør også at du vil få svært ved at at benytte den i en stue i dagslys. Hvis du ikke kan blænde alle vinduer af, så lokalet mørklægges, så vil billedet blive noget mat at se på.
Af andeo
Jeg har en TV-tuner i computeren, men jeg tror jeg går efter fjernsynet da jeg har hørt så meget godt om det og i mine øjne skulle det jo være bedre billedkvalitet på den end på projektoren...

takker for svarene allesammen :)