Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af OleA
Aftenens landskamp mod Spanien på TV 2 er da i frygtelig dårlig kvalitet. Plejer det at være så slemt på TV2 og deres 720p signal. Eller får de et sløjt signal fra Spanien? Serpå Yousee kabel.
Af JornH
Jeg ser mest på Sport X, det er i OK kvalitet, men nok som hos TV 2… med Norlys kabel.
Af JornH
Men så lige kort TV2 hos Yousee det er ringere…
Af mbm
stadig så dårlig kvalitet her i juni 2026..
Jeg afspiller via appletv.
Er der overhovedet nogen mulighed for at fåen bare rimelig billedkvalitet uden superkomprimeret billede på fodbold på TV2 ?
Hvis man nu betalte 1.000 kr/mdr... mon man så kunne få det?
Kan simpelthen ikke passe vi her i 2026 skal spises af med så ringe et billede på vores store fine dyre 4K TV.
Af G80
Du kan skrive en fin kort email til TV2 kundeservice om at du er utilfreds med billedekvaliteten og at du derfor siger abonnementet op dags dato og vil ikke komme tilbage før kvaliteten er hævet til det du synes er rimelig.
Af mbm
G80 skrev: 08 jun 2026, 06:25 Du kan skrive en fin kort email til TV2 kundeservice om at du er utilfreds med billedekvaliteten og at du derfor siger abonnementet op dags dato og vil ikke komme tilbage før kvaliteten er hævet til det du synes er rimelig.
gud hvor smart det havde jeg ikke tænkt på. Det vil jeg straks gøre og så sælge mit TV og bo under en sten
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
mbm skrev: 08 jun 2026, 06:13 stadig så dårlig kvalitet her i juni 2026..
Er der overhovedet nogen mulighed for at fåen bare rimelig billedkvalitet uden superkomprimeret billede på fodbold på TV2 ?
Kan simpelthen ikke passe vi her i 2026 skal spises af med så ringe et billede på vores store fine dyre 4K TV.
TV 2 arbejder jo på opgradering til 1080p på live-tv, men den lader vente på sig. Jeg spurgte ind til den for nylig, men de har nogle udfordringer. Jeg tror desværre ikke de når det til fodbold-VM, men jeg afventer svar i denne uge.

Derudover skræmmende scener – igen – i anden halvleg i gårsdagens landskamp :((
Af JornH
Jeg ser stadigvæk ikke TV 2, men hvem spillede Danmark imod? Ærgelige de vil sende fra WM, selv om jeg ikke ser megen fodbold…
Af mbm
Rasmus Larsen skrev: 08 jun 2026, 08:56
mbm skrev: 08 jun 2026, 06:13 stadig så dårlig kvalitet her i juni 2026..
TV 2 arbejder jo på opgradering til 1080p på live-tv, men den lader vente på sig. Jeg spurgte ind til den for nylig, men de har nogle udfordringer. Jeg tror desværre ikke de når det til fodbold-VM, men jeg afventer svar i denne uge.

Derudover skræmmende scener – igen – i anden halvleg i gårsdagens landskamp :((
Hej Rasmus.. det er vel ikke nødvendigvis den lave opløsning på 720. Det er nok nærmere den komprimering og lave bitrate det er problemet?
Af Beckham
Ja...det er pivringe. Selv på almindelig kabel tv imponerere det ikke just. Morer mig altid lidt over at de 1. divisionskampe Viaplay selv producerer nu om dagen er i bedre kvalitet end de superligakampe tv2 viser.

Men nu når vi lige snakker VM, er der overhovedet noget 4K\HDR at hente nogle steder i år?
Af JornH
Jeg troede det fodbold starter til juli men det er snart, heldigvis viser TV2 ikke ret meget…
Af JornH
Læser sommetider nyt hos DR, de skriver Eriksen har det bedre…