Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Radiomanden
Der er mange videoer hvor blogger så absolut vil reklamere længe om bestemte ting uden det er oplyst.
Af kabri
Beckham skrev: 02 jun 2026, 18:26 Men de skal vel altid markere det hvis videoen er sponsoreret?
Det jo samme sponsor skiltning om de har egen reklamepause i videon, om de beholder produktet, de anmelder, om hele videoen er sponsoret af hisense eller tredje.. klikker man på sponsorknappen får man absolut ingen brugbart at vide om hvad der er sponsoreret.

Synes du det er ok at hisense eller lg sponsorerer en hel video på hdtvtest eller caleb denisson uden at det bliver sagt i selve videoen? for det er sådan det er nu..
Af G80
jeg forstår godt din kritik, men der tror jeg man må forholde sig lidt mere til det samlet billede af flere videoer og historik af disse testere om de nu også forholder sig troværdigt og uvildigt og i hvilken grad man vil være kritisk er jo op til en selv.
Jeg synes ikke at en tester behøver at skulle anskaffe sig produkter til test af egen lomme for at det behøver at være troværdigt. Jeg mener også at have hørt lige præcis dem du nævner de selv har udtalt og indrømmet at det resultere i flere produkter til test til fordel for brugerne. Om de anskaffer sig produkterne af egen lomme vil jo ikke være en garanti for at man skal lægge sin kritiske parade ned.
Men hvor er grænsen for vurderingen om hele videoen er sponseret eller om der bare er tale om at produktet der testes ikke er betalt af egen lomme men er sendt af producenten. En video er vel kun sponsereret hvis sponsoraten har betingelser og indflydelse på hvad der bliver sagt

Feks er forbrugerrådet TÆNK "sponsoreret" igennem medlemskaber af virksomhederne, også af dem der bliver "testet" og bliver omtalt positivt. Nets er et godt eksempel på dette bla . fordi der har været meget diskussion omkring hele det her med hvilket betalingsmiddel der er billigst for danskerne.
Af Beckham
kabri skrev: 03 jun 2026, 08:20
Beckham skrev: 02 jun 2026, 18:26 Men de skal vel altid markere det hvis videoen er sponsoreret?
Det jo samme sponsor skiltning om de har egen reklamepause i videon, om de beholder produktet, de anmelder, om hele videoen er sponsoret af hisense eller tredje.. klikker man på sponsorknappen får man absolut ingen brugbart at vide om hvad der er sponsoreret.

Synes du det er ok at hisense eller lg sponsorerer en hel video på hdtvtest eller caleb denisson uden at det bliver sagt i selve videoen? for det er sådan det er nu..
Nej...det burde være markeret at det er sponsoreret. Når det er sagt, så skjuler de det egentlig ret godt. Hos begge plejer Sony at rangere højere end de nævnte mærker.
Af kabri
G80, jeg synes det er helt ok når anmeldere låner produkter i perioden produktet testes, så længe det afleveres tilbage derefter, det er slet ikke det jeg kritiserer.

G80 og beckham, jeg taler ikke om deres anmeldelser men deres nyhedsvideoer, se de eksempler jeg har smidt tidligere i tråden.. der er mange flere på youtube.. det er jo rene reklamevideoer for produktet, ingen snak om konkurrenter, alternativer, kritik etc.
Af BE66x
Jeg har ikke noget imod, at beskrivelse af nyheder er sponsoreret. Der er værdi i bare at blive informeret om, at et nyt produkt er blevet lanceret.

Til gengæld er det naturligvis helt uacceptabelt, hvis et sponsorat påvirker resultatet af tests og anbefalinger. Jeg har egentlig haft stor tillid til Caleb Dennison - kan man ikke det?
Af G80
ja ok undskyld. Så misforstod jeg sgu nok bare lige hvad du mente. Men no comment. Jeg har egentlig ikke nogen holdning til graden af sponsor. Jeg ved det ikke.
Hvad angår sådan noget, så tror jeg på hvad jeg vil tro på og tror ikke på det jeg ikke vil tro på og krydstjekker det jeg vil og krydstjekker ikke det jeg ikke vil. Jeg tager sgu det hele med et gran salt.
Jeg søger ikke den ultimative objektive sandhed omkring anmeldelser af produkter og det synes jeg fungere fint for mig.