Læs venligst retningslinjerne for brug af forummet her eller få hjælp til anvendelsen af forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Brixen
perstærk skrev: 28 maj 2026, 16:45 Ændrer din ipv4 sig fra gang til gang, eller skifter den bare mellem 4 og 6? Det skulle forumadmin måske kigge på. Det kan være en kode-detalje.
Hvis jeg tjekker på minip .dk er min ip en IPv6 nu. Og den skifter flere gange om dagen, da jeg bruger Privat datatrafik med iCloud.
https://support.apple.com/da-dk/102602? ... i-05232023

På whatsmyip .dk er det en IPv4, der står, så det må være hjemmesiden der tjekker efter enten v4 eller v6.

Jeg har en anden IP-adresse nu, end da jeg loggede ind i formiddags, men er ikke blevet logget ud denne gang, så der er et stykke tid mellem jeg bliver logget ud.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Vi kører med standardkonfiguration for husk af login. Jer der oplever problemer: Har I også problemer på andre sider eller fora?

Som nævnt i tråden, så er vores login baseret på cookies, så hvis I har en meget aggressiv browser, der sletter det hele, så vil det måske ikke virke som tiltænkt. Desværre var cookies jo engang gode, før reklamebranchen hældte peber i.
Brugeravatar
Af Naiera
Jeg havde store problemer i starten, efter opgraderingen af forum-softwaren. Nu virker det dog konsekvent, på alle tre typer browser.

Måske går det galt nu, hvor jeg har fortalt om det ;)
Af JornH
Min ipad glemmer login, nok fordi ikke får mulighed for at forblive logget ind…

Men alligevel har jeg automatisk login
Brugeravatar
Af Radiomanden
Du skal sætte flueben i forbliv logget ind.
Brugeravatar
Af Naiera
Det var så Radiospanden med det mest forventelige svar nogensinde.

DET VED VI GODT, men det virker stadigvæk ikke for alle. Hos mig virker det, som nævnt, nu, men hvad der har ændret sig ved jeg ikke. I lang tid efter forumopgraderingen virkede det ikke, og jeg kan altså godt finde ud af at sætte flueben i "forbliv logget ind".
Af JornH
Det kan jeg godt med pcen men får ikke mulighed for det med ipaden jeg altid bruger…

Jeg vil forøvrigt anbefale nye at selv vælge et passord og ikke får et automatisk
Af sokken
Jeg har haft problemet i lang tid men for ca 1 måneds tid siden så husker den login igen. Jeg har dog stadig problemer med at med at når jeg åbner en tråd så er det tit den ikke hopper ned til sidste ulæste besked
Brugeravatar
Af Radiomanden
JornH skrev: 02 jun 2026, 15:19 Det kan jeg godt med pcen men får ikke mulighed for det med ipaden jeg altid bruger…

Jeg vil forøvrigt anbefale nye at selv vælge et passord og ikke får et automatisk
Det er en webside og ikke en App, så det må være ens på alle enheder.
Ja, har egen adgangskode, den huskes i kodeadministratoren.
Af perstærk
Rasmus Larsen skrev: 02 jun 2026, 09:44 Vi kører med standardkonfiguration for husk af login.
Hvis jeg læser dokumentationen korrekt, er A.B.C-validering af ipv4 standard. Dvs. det sidste tal i adressen må ændre sig, men ikke de tre første.
Af Supergris
JornH skrev: 02 jun 2026, 15:19 Jeg vil forøvrigt anbefale nye at selv vælge et passord og ikke får et automatisk
Hvorfor kan du anbefale det, som ellers er stik imod hvad Windows selv foreslår?

Med hensyn til om den gemmer login eller ej, så har jeg haft problemet igennem en længere periode, men de seneste par måneder har det fungeret som tiltænkt.

Jeg er ret sikker på, det har noget med cookies eller Adblocker at gøre...
Brugeravatar
Af Radiomanden
Adblocker er jeg sikker på kan udelukkes, det må være cookies der slettes og så huskes der ikke log in. Når jeg ind i mellem sletter alle cookies, så huskes log in ikke.
Af JornH
Supergris skrev: 02 jun 2026, 17:45
JornH skrev: 02 jun 2026, 15:19 Jeg vil forøvrigt anbefale nye at selv vælge et passord og ikke får et automatisk
Hvorfor kan du anbefale det, som ellers er stik imod hvad Windows selv foreslår?
Jeg var lige i byen og husker eller kender ikke mit over 20 tegn passord, hvis jeg selv havde valgt et passord kunne je logge ind med telefonen.