Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har sammenlignet HDR-formater for nylig, især HDR10+ og Dolby Vision, og jeg er nysgerrig på den virkelige effekt på mid-range paneler. HDR10+ lover dynamisk metadata pr. scene, men mange TV nedskalerer eller har svært ved at håndtere toplysstyrke. Har nogen bemærket en klar forskel i kontrast eller farvenøjagtighed, når de ser HDR10+-indhold versus standard HDR10 på midterklasse-TV? Jeg vil gerne høre jeres erfaringer eller tests med faktisk indhold, ikke kun specifikationsark.
Da ingen har svaret tror jeg ikke alle forstår hvad der spørges om… hvad koster en mellemklasse-tv?
Har ikke bemærket en nævneværdig forskel på HDR 10+ og DV, har ikke set meget som kun er HDR, har set lidt som er i HLG.
HDR hvad enten det er det ene eller det andet giver et forbedret billede.
Beckham skrev: 25 maj 2026, 17:40 HDR er generelt set for entusiaster vil jeg sige. Hr. og fru Jensen vil ikke rigtig få noget ud af det.
Alle kan vel nyde en bedre billedkvalitet, også hr. og fru Jensen, men det sætter krav til TVet, så det forudsætter, at man har et ordentligt TV til at begynde med, som ikke alle hr. og fru Jensener har...
Helt enig. Men jeg har vist HDR på mit OLED for bekendte som normalt har bare lidt interesse i HIFI og de kan ikke rigtig se det store i det. Jeg kan godt selv se det, men det er bare for at sige den gns. bruger vil ikke få det vilde ud af det som jeg ser det. Der skal være lidt entusiast i dig...