Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Thomas K.
Hej
Jeg er på udkig efter en 98"-100" skærm.
Budget er 20k til 30k eller lidt mere.
Hælder lidt til TCL. Ingen reklamer og med Google.
Ved ikke om det skal være 2025 model eller 2026.
De nye er jo alt for dyre lige nu?
X11 eller C8K?
Har set C8K til fornuftig pris engang imellem.
Eller kan det ikke svare sig ift. de nye med RGB?
Det er en forholdsvis lys stue.
Hvilken model skal man op i for at matche eller overgå de 2 ovennævnte modeller?
RM7L?
Hvad er bedre på de nye?
Flere hdmi 2.1?
Har læst den nye artikel om TCL 26 modeller fra idag d. 21/5
Er i vildrede.
Mvh.
Thomas
Brugeravatar
Af Radiomanden
Se denne video, der tales også om holdbarhed angående TCL, ved ikke hvor alvorligt den skal tages, men se den og døm selv.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hej Thomas

Der er også nok modeller at vælge imellem... X11K er bedst, hvis man er klar til at betale, men C8K giver mere value-for-money, hvis man kan nøjes med lidt lavere billedkvalitet. Jeg synes, at 2026-modellerne er for dyre pt. Vi skal nok hen til Black Friday før de begynder prismæssigt at blive interessante.

RM7L er ikke bedre end X11K og jeg er i tvivl om den er bedre end C8K faktisk. Som nævnt i mindre anmeldelser af tidligere LCD TV, så mener jeg, at den primære faktor for god billedkvalitet på miniLED-modeller er antallet af zoner. RGB LED giver naturligvis noget på farver, men jeg mener ikke det vejer tungere end antallet af zoner.

Jeg ved ikke, om det gav dig mere klarhed eller gjorde dig mere forvirret? :) Spørg gerne ind. Den konkrete anbefaling vil jo også afhænge af prisen i den givne uge.

PS: Hvis du ikke allerede har prøvet, så kan du i TV-databasen udvælger modeller med det orange ikon og sammenligne side-om-side. Vær opmærksom på, at nogle modeller sælges under flere navne (det fremgår hvis du klikker ind på TV'ets produktside i TV-databasen): https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php