Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Fandt denne Guide, kan den bruges.

Trin-for-trin guidePlacering:
Placer højttalerne og forbind dem til strøm.Indstilling:
Sæt den lille omskifter på bagsiden af hver Beolab 3 til LINE [5.4].Tilslutning:
Sæt 3.5mm stikket i PC'ens hovedtelefonudgang (grøn port).Forbindelse til højttaler:
Sæt RCA-stikkene (rød/hvid) i "Line In" på henholdsvis venstre og højre Beolab 3 (typisk bruges RCA-indgangen, hvis man ikke har et specielt PowerLink-kabel).
Konfiguration: Skru ned for lyden på PC'en, start musikken, og juster langsomt op for at finde det rette niveau.
Vigtigt: Når højttalerne står på "Line", tænder de automatisk, når der er lydsignal, og slukker efter et stykke tid uden signal.
Er der nogen der kan forklare mig fordele og ulemper ved at købe Beosound 3000/3200 Og Beocenter 2?
Jeg overvejer dem med beolab 4000 eller 8000 på sigt. Til at spille vinyl og cd'er og bluetooth streaming.
Jeg brugte tidligere B&O Connection Hub men for at sige det på en pæn måde så er det et ekstremt ringe produkt. Har 2 stykker som begge er begyndt at "hyle" fra deres switch mode strømforsyning. Har haft fat i yderligere to andre som også begge havde udviklet den fejl. B&O yder ingen som helst support på trods af at jeg har købt begge mine fra nye af. De kan ikke engang åbnes uden at man ødelægger dem.
Overvejer i stedet at købe enten en Wiim eller den nye Fosi S3. Begge har HDMI eARC indgang og stereo ud. Hvad der gør dem ideelle er at begge også har et tænd sluk signal som kan bruges til at tænde for en hvilken som helst Beolab højtaler hvis man altså har det rigtige kabel til at forbinde dem.
Eneste "nedtur" er at Fosi bruger Bluetooth til fjernbetjeningen. Ikke et stort problem men gør at hvis HDMI kontrol ikke virker (har ikke prøvet det - men burde gøre det) så skal man have fat i en anden fjernbetjening for at skrue op og ned for lyden da man ikke kan lære ens Apple TV Bluetooth kommandoer. Men måske kan næste udgave og måske er det slet ikke et issue - så længe HDMI CEC virker - og det plejer det jo at gøre... hmmmmmm
  • 1
  • 331
  • 332
  • 333
  • 334
  • 335