Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er ved at se Kongekabale på Netflix og det ligner noget man skulle tro var løgn. Der står at det er 4K, men den ser ud som SD. Bitraten på under 3 understøtter også denne teori. Filmen har tonsvis af gryn og det kan den rådne bitrate overhovedet ikke håndtere. Super klamt.
Naiera skrev: 06 apr 2026, 21:50 Jeg er ved at se Kongekabale på Netflix og det ligner noget man skulle tro var løgn. Der står at det er 4K, men den ser ud som SD. Bitraten på under 3 understøtter også denne teori. Filmen har tonsvis af gryn og det kan den rådne bitrate overhovedet ikke håndtere. Super klamt.
Kan sagtens følge din kritik, har selv set den, det var ikke imponerende. Men, det er jo også en 22 år gammel film. Trods alt. :)
Filmens alder har intet at gøre med hvor høj en bitrate den vises med. Hele vejen igennem var billedet plaget af komprimeringsartefakter, som ikke havde været noget problem, hvis den rent faktisk havde fået de 10-20 Mbps som 4K-materiale får. Selv 4-6 Mbps, som de giver til 1080p, havde fået den til at se væsentligt bedre ud.
Jeg synes ofte at jeg får serveret lortekvalitet på Netflix for tiden. Serier der ellers burde køre med lidt over 20 Mbps, viser tydelige komprimeringsartefakter eller ser bare underligt bløde ud, som det afsnit af Beef jeg lige har sat på pause.

Et sted mellem et ud af fem til ti afsnit synes at have problemer. Genstart af app, fjernelse af Smart DNS Proxy (som ellers intet har at gøre med Netflix længere), etc. gør ingen forskel. Typisk er næste afsnit som det skal være.
Nej, min internetforbindelse fejler intet. Jeg har lige set et afsnit af Running Point hvor jeg ikke anede uråd, og testet godt 900 Mbps ned på telefonen.
Du kan prøve at genstarte din netværksforbindelse router/modem og prøve at genstarte din streamingdims. Man skal ikke undervurdere hvad en genstart af netværket kan gøre. Så er der vel ikke så meget mere du kan prøve. Det er en forkert antagelse at udelukke ens netværksforbindelse som et problem fordi det kun er en enkelt app der har problemer. Ikke sagt at det skal være netværket der skaber problemer.... men det tager max. 2 min og er gratis at prøve og så "udelukke" det midlertidigt indtil man får bekræftet at det er noget andet. Netværk har bare bedst at blive genstartet regelmæssigt.
Det kan jo være netflix bare er syg for tiden og det måske kommer på benene igen.
Jeg bruger ikke selv Netflix så kan ikke rigtig bekræfte noget. Men måske andre kan.
The Adventures of Cliff Booth, skrevet af Quentin Tarantino og instrueret af David Fincher, lander på Netflix i august. Det er prequel til Once Upon a Time in Hollywood. Brad Pitt spiller igen hovedrollen.

Med tanke på, hvor meget og ofte Tarantino har kritiseret hele streamingmodellen, så må han have slugt nogle lodne dromedarer her. Hvad mon det har kostet Netflix oveni filmens pris? :)
I august kommer også The Whisper Man med Robert De Niro.

Det forlyder, at Netflix er begyndt at producere færre film end tidligere, men måske med højere kvalitet? Det får vi nok svar på i 2026 og 2027.

Som bekendt kommer den stort anlagte Narnia-film også på Netflix i slutningen af året. Først i IMAX (ingen andre biografer), dernæst på Netflix.
G80 skrev: 30 apr 2026, 06:07 Du kan prøve at genstarte din netværksforbindelse router/modem og prøve at genstarte din streamingdims. Man skal ikke undervurdere hvad en genstart af netværket kan gøre.
Det er skam også prøvet, af urelaterede årsager.
Lortekvaliteten synes ofte at blive serveret på andet afsnit jeg ser.
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47