Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har lige købt et LG C5 83"

Kommer hjem og får det sat til, og til min store overraskelse så viser det grønt billede når jeg sætter noget på med Dolby Vision

Har prøvet alle de gængse streaming tjenester på tv apps og med ekstern shield. Det er samme resultat.

Hvis jeg slår Dolby Vision fra på min shield, så den bare sender hdr så er der billede

Nogen der har oplevet noget lignende, og kender et fiks eller er skærmen defekt?

Vh
Jeg ville da med det samme tage kontakt til butikken så der kan blive set på det, et nyt TV skal ikke være sådan. Der burde ikke være noget med indstillingerne når TVet er nyt.
Prøv at bruge billedprofilen "Filmmakermode", og ellers tilpasse de forskellige indstillinger. Her er en test af TVet med billedindstillinger, som fint kan bruges på dit TV også:
https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1760958142
Og prøv også uden Shield, evt. check HDMI kabel fra Shield til TV. Der kan være flere årsager, men jeg tror at det er Shield der driller. TVet skal kunne vise Dolby vision uden at Shield er koblet til.
Radiomanden skrev: 17 apr 2026, 16:14 Jeg ville da med det samme tage kontakt til butikken så der kan blive set på det, et nyt TV skal ikke være sådan. Der burde ikke være noget med indstillingerne når TVet er nyt.
Har selvfølgelig kontaktet butikken som det er købt og kalibreret hos, afventer svar
henrik.yde skrev: 17 apr 2026, 16:18 Prøv at bruge billedprofilen "Filmmakermode", og ellers tilpasse de forskellige indstillinger. Her er en test af TVet med billedindstillinger, som fint kan bruges på dit TV også:
https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1760958142
Og prøv også uden Shield, evt. check HDMI kabel fra Shield til TV. Der kan være flere årsager, men jeg tror at det er Shield der driller. TVet skal kunne vise Dolby vision uden at Shield er koblet til.
Som jeg skriver, så er det både apps på tv og shield. Shield og Dolby Vision virker på mit gamle tv
Det skal virke som udgangspunkt, det er et helt nyt TV, så bruger har næppe stillet meget på det endnu. Alle andre HDR funktioner udover DV er som der skrives i orden.
Det er da brugeren der skal gøre det. da jeg fik mit nye Panasonic var der ikke meget der skulle stilles på, da de er meget fint indstillet fra fabrikken, det er der ikke mange andre der er.