Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jake51
Så vidt jeg kan læse mig til er det Powers eget mærke
Er indmaden det samme som i andre fladskærme, eller hvilket andet mærke minder det mest om?
Har set på Cepter CR85EU7002A
Brugeravatar
Af Radiomanden
Cepter er elektronikgiganten Powers eget "white label"-brand, der produceres i Kina. Power står selv bag udviklingen og markedsføringen af produkterne, som primært dækker bærbare computere, gaming-udstyr, tv-skærme og smartphones, der sælges i Norden. Produkterne fokuserer på at tilbyde funktionel teknologi til en lavere pris.

Cepter is developed exclusively for Power International.

https://www.ceptertech.com/tv-audio/televisions/
Af JornH
Cepter er nok lige så ringe som Lenevo, som jeg ikke har været heldig med… har en Lenovo til 8000 stående der ikke mere virker efter strømmen engang røg, min bærbar Lenovo virker ikke godt.

Men jeg har en bærbar Cepter der sådan set virker godt, endnu…
Vi har ikke haft lejlighed til at teste dem endnu, men umiddelbart tror jeg, at LCD-panelerne er kinesiske (nok TCL eller BOE), chippen+firmware er fra MediaTek og softwaren fra Google.

Det er nogenlunde samme ingrediensliste som et TV fra TCL, Sony eller Sharp. Faktisk også de andre mærker efterhånden, hvis man ser bort fra Google-softwaren. Efterhånden produceres de fleste TV-komponenter i Kina, med undtagelse af OLED-paneler, der stadig er delt mellem Kina og Sydkorea. Japan er så godt som stoppet med at producere dele.

Og så samles de skærme, der går til Europa, et sted i EU, for at undgå importtold.
Af PeterD
Rasmus Larsen skrev:Nej, ikke så stor forskel. Efterhånden er de fleste TV-skærme bygget på MediaTeks hardware og kinesiske LCD-paneler.

Vi er ved at lægge Cepter-modellerne i TV-databasen. Vi har ikke fået alle detaljer bekræftet endnu, men søger info.
Man må bare sige at kineserne overtager meget langsomt markedet for TVskærme, computere, tele- og bilindustrien.

Bliver spændende hvornår deres producenter kommer med OLED skærme og satser på "Higher End Consumers" ..Folk som købte Loewe, Sony, B&O og Panasonic før i tiden.

TCL er vel ikke rigtig slået igennem og det er vel OLED der bremser dem..

Er det for svært for dem at udvikle ?
Af LarsCJ
PeterD skrev: 06 apr 2026, 15:13
Man må bare sige at kineserne overtager meget langsomt markedet for TVskærme, computere, tele- og bilindustrien.

Bliver spændende hvornår deres producenter kommer med OLED skærme og satser på "Higher End Consumers" ..Folk som købte Loewe, Sony, B&O og Panasonic før i tiden.

TCL er vel ikke rigtig slået igennem og det er vel OLED der bremser dem..

Er det for svært for dem at udvikle ?
Du følger vist ikke meget med...

Kinesiske TP Vision, som overtog Philips TV i 2012, sendte deres første OLED på markedet i 2016 ...

TCL er nu verdens førende TV-producent med en global markedsandel på 16-17 % i 2025 mod nr. 2 Samsung (13%), der eller har været nummer 1 de sidste 20 år.

LG som længe kæmpede med Samsung om førstepladsen er i de senere år overhalet af endnu en kineser Hisense.

LCD/LED-TV er OLED langt overlegen i volume (i 2024 var forholdet ca. 35:1). OLED er i vækst, men ikke i samme grad som Mini-LED LCD, der vokser langt hurtigere.