Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nu er den omtalte nye lydfunktion på visse Apple TV ikke en egentlig løsning på det problemet hvor lydformatet pludselig skifter fra 5.1 til stereo som opleves som en markant ændring af lydstyrken. Ikke alle Apple TV har denne nye funktion og på nogle recievere vil lyden opfattes som Atmos uden mulighed for evt opskalering af f.eks et stereosignal til Dolby Surround.

Jeg synes TV2 skal fokusere mere på at få løst problemet med deres fejlagtige konvertering af det originale stereo signal til 5.1 på visse live kanaler, som resulterer i at lydstyrken er ekstrem lav ( ca 12 dB lavere) samt at lyden fra centerkanalen fejlagtig afspilles i fronthøjttalere. (Fejlen med med den lave lydstyrke er formentlig kun på Apple TV)

Bemærk at ‘on demand’ materialer med 5.1 lyd (som f.eks Badehotellet) IKKE har disse fejl, dvs lydstyrken er ‘normal’ samt at centerlyd (dialog) kun afspilles i centerkanalen !

Den nemme og rigtige løsning ville være helt at droppe den meningsløse konvertering til 5.1 på deres live kanaler.
Jeg tror de tror i er ret få der har de lyde, bare det virker at se på Play…

Jeg kender en der arbejder hos TV 2, ved ikke om det vil hjælpe at spørge ham….
Ja det vidste jeg godt nogen ville sige… jeg giver 245 kr. pr. måned for at se kun tennis på Play og det virker fint, i kan for ikke meget mere købe en TV pakke og være over de problemer, mit gæt er i er under 2500 folk med problemer, mens nok mindst 4 millioner ser TV 2s kanaler…
Flertallet har næppe de problemer, det har du ret i, da de ser TV på anden vis end med en ATV, hvor villig er TV2 til at udbedre det for den gruppe, hvis det da er der problemer er.? Ville jeg vente på en løsning, nej, ville se det på anden vis.