Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ja, de har nok travelt idag så folk bare må komme og afhente varerne… nu kommer jeg hos Power i Esbjerg, der kan jeg bestille til afhenting, det kan man ikke på Fisketorvet.
Hej Rasmus
Ja det er Apple TV 4K 1st gen og den er tilsluttet med HDMI til et LG OLED 9C som er tilsluttet et Denon AVR x2600H med HDMI eACR. Dolby Atmos er valgt til i menuen Lydformat og pejler at virke.
Jeg tror bare det er en funktion som Apple har valgt ikke skal være på 1st gen.
bilbo skrev: 21 feb 2026, 18:41 Hej Rasmus
Ja det er Apple TV 4K 1st gen og den er tilsluttet med HDMI til et LG OLED 9C som er tilsluttet et Denon AVR x2600H med HDMI eACR. Dolby Atmos er valgt til i menuen Lydformat og pejler at virke.
Jeg tror bare det er en funktion som Apple har valgt ikke skal være på 1st gen.
Ja, vi hører det samme fra flere. Jeg nåede ikke at få beta 1 på vores 1st gen før jeg tog afsted til Panasonic event.

tvOS 26.4 beta 2 skulle dog løse et Dolby Atmos-problem på 1st gen boksen, som havde sneget sig ind i beta 1.
Hej Rasmus og G80

Tak for svar. Jeg var lidt i tvivl om Dolby Atmos virkede og kunne ikke helt få det bekræftet. F.eks. ville Mad Max Fury Road på Apple TV appen og musik fra “Rumlig lyd” på Apple Music ikke afspille men meldte fejl.

Nu har jeg opdateret til tvOS 26.4 beta 2 og begge kan afspille og Denon AVR Remote app viser Dolby Atmos. Så nu virker det😀
Jeg har prøvet at kigge på de tidligere opdateringer relateret til lyd og kan ikke rigtig finde et mønster der skulle udelukke 1. gen boksen. Der er "Enhance Dialogue" som er til 2. gen og nyere.
Hvis "Continuous Audio Connection" ikke kommer i den endelige software version til 1. og 2. gen boksen, kan det så måske kræve HDMI 2.1 specifikationer som kun er på 3. gen boksen?
Har lige opdateret mit ATV Gen 2 til 26.4 beta 2. Eneste der umiddelbart er ændret er nu står Continuous Audio Connection på dansk: Kontinuerlig lydforbindelse.

Blot til info så køre Gen 2 også med HDMI 2,1 det Gen 1 der har HDMI 2.0.
  • 1
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 137