Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Thestrup79
Hej folkens

Jeg overvejer at flytte lidt rundt i min hjemmebio.
Dette vil resultere i at jeg skal bruge et 15m hdmi kabel i stedet for det 2m jeg bruger nu.

Kablet skal gå fra min surround forforstærker til min
min projektor.

Mit udstyr understøtter pr kun 1080p og hd Dolby atoms lyd, så jeg har endnu ikke behov for at kablet kan trække 4K.

Er der nogen der kan anbefale et kabel eller skal jeg bare købe det billigste og se om det virker?
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det er fint nok med 15 Meter forudsat at det er af høj kvalitet for at undgå tab. Det kan overvejes om det skal være et aktivt eller et fiberoptisk kabel for så er det også til senere brug (4K, Dolby Atmos m.v.)
Af JornH
Power har en nedsat med 1900 kr. i div varehuse til 1100, ellers kan de koste op mod 3000 kr i 8K
Af Thestrup79
Jeg har fundet et aktivt supra hos av-connection til ca 2000 for 15m som jeg overvejer.
Så 1100 kr lyder til at være en ok pris for det i power
Af G80
Provinsen skrev: 18 feb 2026, 07:28
G80 skrev: 18 feb 2026, 07:08 15m til 657 kr.
Jeg har dog ingen erfaring med webshoppen.

https://noerdic.nu/products/nordic-15m- ... -3080-3090
Deres Trustpilot score er mildest talt elendig.
Pakker bliver leveret til fjerntliggende pakkeshops. Langt væk fra modtageren, det ser også ud til, at det blot er et mellemled for billige Kinesiske forretninger.
Blot til info.

Mvh Provinsen
Ok tak for info. Som sagt ingen erfaring med forretningen. Men har du?
Jeg synes da det bør testes, hvis nogen tør og så melde tilbage. Det er da billige certificerede kabler.

Men ang. kvalitet, kan du så ikke komme med et forslag til et 15m langt kabel der ikke kommer fra billige kinesiske forretninger, til en god pris. Så vi andre også kan blive klogere på hvad et godt kabel er.
Af Provinsen
@G80
Tjah. Min erfaring med hdmi kabler (især de længere af slagsen) er at hvis, du gerne vil spare hvilket jo er helt fair.
Så løbes en risiko for fejl og dårligt producerede kabler.
Derudover risikerer du også et pokker til bøvl med evt reklamation.
Jeg har ikke personlig erfaring med webshoppen.
Jeg ville nok nærmere gå med dette kabel.
https://www.av-connection.dk/?PNo=LDY38511
Mvh Provinsen.
Af Provinsen
G80 skrev: 18 feb 2026, 08:04 Det er da også meget bedre end din første kommentar :)
Touché.
Indrømmet fik lige morgenkaffen i det gale svælg der. :(