Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

For at være 100% sikker skal man aktiveres Apples videokonsol, men det kræver en Mac computer med Xcode appen installeret.

I nogle apps kan man dog bekræfte, om signalet er i 4K, ved at starte streamet og 'swipe ned' på fjernbetjening for at få info-barren frem fra Apple TV. Her vil et lille 4K eller HD logo fremgå. Det kræver vist, at appen bruger Apples standard-videoafspiller. Det kan jeg ikke huske om F1 TV appen gør.

Man kan ikke se det i selve TV-skærmens menuer, fordi TV'et vil se alle signaler fra Apple TV 4K boksen som 4K, idet boksen jo opskalerer sit HDMI-signal til 4K før det sendes. Dette fortæller ikke noget om kvaliteten på kildesignalet.
Det tyder på i iOS 26.4 beta at Apple Podcasts giver mulighed for udgivere at lave video indhold. Som er bekræftet af Apple Eddy.
https://www.apple.com/newsroom/2026/02/ ... -podcasts/

Vil det blive et alternativ til youtube?
Jeg har i hverfald tænkt hvorfor det egentlig ikke har været en mulighed for lang tid siden.
Nogle af de videnskabelige personer som Neil degrasse tyson og de andre astrofysikere følger jeg på youtube og ved feks at tyson også udgiver på podcast. Men jeg har aldrig brugt og været til podcast pga det kun var lyd.

Det bliver spændende at se hvordan det udvikler sig. Men stadig bedre sent end aldrig.

Det er første gang Jeg ser frem til Podcast appen på ATV i 10 år :).
G80 skrev: 17 feb 2026, 05:12 Det tyder på i iOS 26.4 beta at Apple Podcasts giver mulighed for udgivere at lave video indhold. Som er bekræftet af Apple Eddy.
https://www.apple.com/newsroom/2026/02/ ... -podcasts/

Vil det blive et alternativ til youtube?
Jeg har i hverfald tænkt hvorfor det egentlig ikke har været en mulighed for lang tid siden.
Nogle af de videnskabelige personer som Neil degrasse tyson og de andre astrofysikere følger jeg på youtube og ved feks at tyson også udgiver på podcast. Men jeg har aldrig brugt og været til podcast pga det kun var lyd.

Det bliver spændende at se hvordan det udvikler sig. Men stadig bedre sent end aldrig.

Det er første gang Jeg ser frem til Podcast appen på ATV i 10 år :).
Video-prodcasts lyder ikke til at komme til Apple TV i første omgang:

"Starting today, HLS video is available for testing in beta versions of iOS 26.4, iPadOS 26.4, and visionOS 26.4. The functionality will come to iPhone, iPad, and Apple Vision Pro users, as well as via Apple Podcasts on the web this spring. Apple’s podcast catalog is available across iPhone, iPad, Mac, Apple Watch, CarPlay, Vision Pro, and on the web, at podcasts.apple.com."

Det er da for mærkeligt. Gad vide hvorfor.
tvOS 26.4 beta 1 redesigner lydmenuen på Apple TV. Der er nu kommet denne nye funktion. De har ikke fået oversat beskrivelsen endnu, men jeg forstår det som om, at lydsignalet konstant holdes aktivt til Dolby MAT i stedet for at skifte format ift. kilden, hvilket giver et kort lydudfald. Jeg vil tro, at det er relateret de problemer, som f.eks. Sonos og AV-receivere fra diverse mærker har haft med "pop"-lyde og fejlregistrering af Dolby Atmos over MAT-signal.

Man kan bare slå det fra, hvis man ikke vil have det til at fungere som tidligere.
Vedhæftede filer
tvos264.jpeg
tvos264.jpeg (547.66 KiB) Vist 137 gange
Apple TV og tvOS er blevet fjernet fra podcast nyheden. Jeg er næsten 30% sikker på at det stod der før.
ej nu skal de lad være med det der. Det giver da ingen mening. Det er sgu da på Apple TV der skal være video hvis der skal være noget. Det ham eddy.
Ja det virker helt skørt ikke at gøre video-podcasts tilgængelige der. Der er jo allerede en Podcasts app til Apple TV. Hvorfor er Apple TV slet ikke nævnt som en af deres Podcasts-platforme? Forglemmelse eller venter de på noget?

Er Wayback Machine (internetarkiv) også nede hos jer? https://web.archive.org
  • 1
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129