Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Min bror har en ældre udgave af LGs B-serie. Den fungerer fint i hans stue, der minder om din. Det er rigtigt, at C-serien har lidt mere overskud i lyset, men jeg ved ikke om jeg synes, at det er 3000 kroner mere værd. LG B5 er stadig en rigtig god skærm.

Uanset om du vælger LG B5 eller C5, så husk at slå energispare-funktionen fra, når du opsætter skærmen. Denne funktion sænker nemlig lysstyrken.
Af henrik.yde
Øh, det var da en underlig kommentar. Trådstarter ønsker et 65 tommer TV, og en Apple TV boks er vist ikke med på ønskelisten.
Af Dusty
henrik.yde skrev: 12 feb 2026, 22:50
Dusty skrev: 12 feb 2026, 13:46 Hvis du ikke går specielt meget op i billedkvalitet (og begge har skyhøj billedkvalitet) så sætter du den til en "movie" profil og du vil ikke se forskel på de 2 stort set. Det der er den store forskel er overfladebehandlingen. Der er C5 markant bedre og har noget mindre genskær fra lamper etc. i stuen. Og til prisen gad jeg ikke flytte diverse aftaler for den lille besparelse der er på en B5. Men C5 er jo halv pris, så der kan jeg godt forstå du er fristet. Og det med billedkvalitet om sommeren er jo decideret ligegyldigt. Kæmpe sol og generelt alt for meget lys der mener jeg det er komisk generelt at der tales om "biledkvalitet".
Nej, det er ikke (ægte) halv pris, C5 har i Januar 26 været nede i knap 12000,-kr, og kommer det sikkert igen. Og nej det er bestemt ikke komisk at tale om billedkvalitet. Billedkvaliteten er for de fleste den største parameter når man skal købe et nyt TV. Og helt sikkert også vigtig for trådstarter, ellers havde han jo nok ikke oprettet denne tråd.
Altså jeg taler om billedkvalitet i høj sommerbelysning. Mener jeg nu står ret tydeligt. Og ja det er lidt noget pjat at snakke om bedste farver etc. når man sidder og ser tour de France i 28 grader og desperat kæmper med at holde direkte sol ude af skærmen - det er ret ligegyldig i de scenarier alt andet lige. Vedr. priser så var det egentlig bare respons på trådstarters info om priserne. Tænker godt han ved hvordan man går på Pricerunner og ser aktuelle vs historiske priser.
Af G80
henrik.yde skrev: 13 feb 2026, 20:48 Øh, det var da en underlig kommentar. Trådstarter ønsker et 65 tommer TV, og en Apple TV boks er vist ikke med på ønskelisten.
Det kan da være at Özgen synes det er en god ide.
Så vidt jeg kan regne ud, så er sælgers rabat ca. 2.500-3.000 kr på begge de 65" B5 og C5 modeller og så er en andel af den rabat sandsynligvis betalt af elselskab og mobilselskab.
Så er 77" B5 som står til ca. 11.800 kr med en rabat på ca. 3.000 kr da 9.000 kr et godt realistisk bud på en chance for at få et større TV. Boksen med i prisen er så måske lige friskt nok.
Men hvis han ikke er interesseret i 77", så giver han vel nok selv udtryk for det hvis han ikke allerede har forladt tråden. Og så er der kun tilbage at jeg vil være enig i at jeg også vil have valgt 65" B5 til 6.000 kr frem for C5 til 9.000 kr, som dig.

Der er da intet underligt i det.
Af henrik.yde
Jo, det er da underligt at "pådutte" trådstarter noget han ikke selv har ytret ønske om, eller spurgt ind til. Der står jo klart og tydeligt i overskriften hvad det handler om: LG B5 eller C5 ?
Brugeravatar
Af Radiomanden
Der er da heller ikke brug for en extern enhed. Web OS er da et godt OS det omfatter en god del Apps, har alle dem der er brug for, DRTV, TV2 Play, Viaplay, HBO, Prime Video, Disney. M.V. Så ingen grund til en extern enhed.
Af henrik.yde
Ja, nemlig. Og WEb OS bliver opdateret i 5 år, så ingen grund til extern enhed, medmindre selvfølgelig at trådstarter har udtrykt et ønske om Apple TV også, og det er vist ikke tilfældet her.
Brugeravatar
Af Ozgen95
Hej alle
Mange tak for jeres svar. Sælger vil gå yderligere 500 ned med C5, så 8500,-og ikke 9000,-. Jeg ville til at starte med have b5 pga normale tilbudsspris men spurgte nysgerrigt ind til c5 bare for at spørge og så kom vi til drt tilbud jeg har fået. Så bliver man selvf lige pludselig meget i tvivl..
Af henrik.yde
Hvis du (stadigvæk) er i tvivl, så kan jeg anbefale dig at læse trådene godt igennem, der står svaret nemlig.
Af Supergris
Rødgaard skrev: 12 feb 2026, 07:27 Er meget enig med Henrik, har selv et B5 og er meget tilfreds.. Dog har jeg været nød til at slå trumotion fra, da jeg syntes det gør mere skade end gavn. Måske det fungere bedre på C5..
Det er muligt, at indstille Trumotion manuelt, så prøv at lege med det.
Personligt foretrækker jeg dog også normalt ikke at bruge det, under de fleste omstændigheder...