Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kabri
Jeg kender f1 tv tjenesten men har i andre haft tanker om f1 på apple tv? Apple har jo købt rettighederne i usa og starter i marts.

Altså apple tv koster jo kun 99 usd (620 dkr) for et år inkl. f1, film, serier osv.

Jeg har amerikansk apple id men kun til filmleje, hvordan betaler man mon for apple tv abonnement? man kan vel prøve i 1 måned?

Apple har ikke geo block på film lejet i apple tv appen men spørgsmålet er om de har på sport? har ikke set deres mls og mlb..
Af JornH
F1 TV er det bedste, husk F1 pre season starter idag kl. 16 der og på Viaplay.

Det kan vel ikke være bedre eller billigere fra USA…
Noget der optager mine tanker, er hvordan sport kan transmitteres i fremtiden. Vi har kun kradset overfladen efter overgangen fra kanaler til streaming. Mest af alt sender de jo bare sporten lineært som i gamle dage.

Apple satte specialbyggede kameraer i F1-bilerne da de producerede F1 The Movie. Det var kameraer bygget af iPhone 15 Pro's 48MP sensor og en A17 Pro chip. Mon ikke de sætter noget lignende i F1-bilerne nu eller i fremtiden. Hvis ligaen da godkender sådan noget? Sådan et model kan ikke veje meget.

Og producerer de mon i 4K, HDR og Dolby Atmos?

Jeg mener at have læst, at preseason ikke sendes på Apple TV i USA. Så vi må nok vente til marts med at få svar.
Her er det eksterne kameramodul, der sad på bilerne i F1 The Movie. Apple har åbenbart også lavet et internt kamera, som blev testet i rigtige F1 ræs i 2023 og 2024 sæsonerne.

"The module looks nothing like an iPhone. It intentionally resembles the broadcast camera module, and Apple even had to match the weight so that its version wouldn't alter a car's specs. The inside, however, is completely different. At the heart is an iPhone camera sensor powered by an A-series chip. Apple didn't specify the exact sensor or chipset, but these were used for a few cars in real F1 races throughout the 2023 and 2024 seasons, so there's a chance it was the same A17 Pro and 48-megapixel primary camera in the iPhone 15 Pro"
Wired: https://www.wired.com/story/apple-creat ... ra-for-f1/
Vedhæftede filer
IMG_0483 (1).gif
IMG_0483 (1).gif (7.3 MiB) Vist 474 gange
Apple F1 Camera SOURCE Julian Chokkattu.jpeg
Apple F1 Camera SOURCE Julian Chokkattu.jpeg (378.32 KiB) Vist 474 gange
apple-f1-camera-unit.jpg
apple-f1-camera-unit.jpg (98.89 KiB) Vist 474 gange
Af JornH
Er der nogen der har adgang til F1 TV Pro og ser det med Apple TV boksen?

Er det i bedre kvalitet end på TV 3 Sport?