Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Ozgen95
Hej
Jeg kan få LG B5 65” til 7000,- og C5 65” til 9000,-. Skal bruges primært til YouTube og fodbold. Hvilken skal jeg gå med? Er det fint med b5 eller er der klar forskel mellem de to?
Af henrik.yde
Du har allerede en tråd hvor du spørger ind til TV i 65 tommer:
viewtopic.php?p=374329#p374329
Nå, men forskellen på B5 og C5 ligger primært i lysstyrken, hvor C5 scorer højest. C5 har også en bedre processor til billedbehandling. Begge TV leverer dog top billedkvalitet, og OS bliver opdateret i 5 år. Så jeg vil mene at der er en "mindre" forskel på de to TV. I et mørkt lokale vil det være svært at se forskel. I dagslys leverer C5 lidt mere lys. Om det kan retfærdiggøre merprisen på 2000,-kr kan kun du svare på.
Brugeravatar
Af Rødgaard
Er meget enig med Henrik, har selv et B5 og er meget tilfreds.. Dog har jeg været nød til at slå trumotion fra, da jeg syntes det gør mere skade end gavn. Måske det fungere bedre på C5..

Har du links til et sted man kan købe til de priser? Det er godtnok billigt.
Brugeravatar
Af Ozgen95
Fik bare af vide af sælgeren noget i stil med, at b5 ikke havde anti reflektiv mens c5 havde. I lysere rum ville man mærke det meget hos b5. Han mente at det var klart forskel mellem de to tv..
Af henrik.yde
Sælgernes rådgivning er ikke meget værd, de ønsker bare at sælge det produkt der giver mest indtjening og evt. bonus. Du svarer ikke på spørgsmålet, så jeg gentager lige, hvor har du fundet B5 og C5 til den pris ?
Brugeravatar
Af Ozgen95
Hej igen

Det er fra Power med rabat hvis jeg skifter telefon abb og el aftale.

B5 vil koste mig 6000 kr og ikke 7000 kr som tidligere skrevet. C5 er til 9000.

Min stue ser sådan ud lige på nuværende tidspunkt med det vejr og klokken vi har. Gardinerne er lukket. Tv’et er samsung q90t. Vi er lige flyttet ind så ved ikke hvordan dags-sollys er om sommeren. Derfor er jeg i tvivl.
Billede[/img]
Vedhæftede filer
79258525894__E27874E6-CBD7-408C-ADB0-65A13674E4E6.jpeg
79258525894__E27874E6-CBD7-408C-ADB0-65A13674E4E6.jpeg (1.47 MiB) Vist 697 gange
Brugeravatar
Af Radiomanden
Hvis ,man er tilfreds med det elselskab og mobil man har, så skifter man ikke, men giver gerne de extra penge, det lokkemad kan de godt glemme alt om.
Der er ikke som det ser ud til, direkte lysindfald, så næppe noget genskin, OLED TVer er lysstærke, så der burde ikke være problemer.
Af henrik.yde
Så ville jeg gå med B5 og spare de 3000,-kr.
Af Dusty
Hvis du ikke går specielt meget op i billedkvalitet (og begge har skyhøj billedkvalitet) så sætter du den til en "movie" profil og du vil ikke se forskel på de 2 stort set. Det der er den store forskel er overfladebehandlingen. Der er C5 markant bedre og har noget mindre genskær fra lamper etc. i stuen. Og til prisen gad jeg ikke flytte diverse aftaler for den lille besparelse der er på en B5. Men C5 er jo halv pris, så der kan jeg godt forstå du er fristet. Og det med billedkvalitet om sommeren er jo decideret ligegyldigt. Kæmpe sol og generelt alt for meget lys der mener jeg det er komisk generelt at der tales om "biledkvalitet".
Af RFJDK
Ozgen95 skrev: 12 feb 2026, 12:35 Hej igen

Det er fra Power med rabat hvis jeg skifter telefon abb og el aftale.

B5 vil koste mig 6000 kr og ikke 7000 kr som tidligere skrevet. C5 er til 9000.

Min stue ser sådan ud lige på nuværende tidspunkt med det vejr og klokken vi har. Gardinerne er lukket. Tv’et er samsung q90t. Vi er lige flyttet ind så ved ikke hvordan dags-sollys er om sommeren. Derfor er jeg i tvivl.
Billede[/img]
Må jeg spørge hvilken Power det er?
Brugeravatar
Af Radiomanden
Mon ikke det er dem alle.? Har været ude for det 2 gange i Elgiganten, det blev der sagt nej til.
Af henrik.yde
Dusty skrev: 12 feb 2026, 13:46 Hvis du ikke går specielt meget op i billedkvalitet (og begge har skyhøj billedkvalitet) så sætter du den til en "movie" profil og du vil ikke se forskel på de 2 stort set. Det der er den store forskel er overfladebehandlingen. Der er C5 markant bedre og har noget mindre genskær fra lamper etc. i stuen. Og til prisen gad jeg ikke flytte diverse aftaler for den lille besparelse der er på en B5. Men C5 er jo halv pris, så der kan jeg godt forstå du er fristet. Og det med billedkvalitet om sommeren er jo decideret ligegyldigt. Kæmpe sol og generelt alt for meget lys der mener jeg det er komisk generelt at der tales om "biledkvalitet".
Nej, det er ikke (ægte) halv pris, C5 har i Januar 26 været nede i knap 12000,-kr, og kommer det sikkert igen. Og nej det er bestemt ikke komisk at tale om billedkvalitet. Billedkvaliteten er for de fleste den største parameter når man skal købe et nyt TV. Og helt sikkert også vigtig for trådstarter, ellers havde han jo nok ikke oprettet denne tråd.
Af henrik.yde
Det har jeg jo allerede svaret på tidligere i tråden. B5 var svaret.