Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af RFJDK
Hej
Jeg kigger efter et TV på 65" ca. Det skal være mit primære TV et års tid og derefter ryger det i soveværelset.

Jeg har kigget på følgende:
LG B5
TCL C7K
Samsung S85F

De ligger prismæssigt tæt på hinanden så det er ikke prisen der afgør det.

Jeg havde først tænkt på et billigere og evt. mindre TV, men skal sidde ca. 3,4m fra det så tænker nemt 55" bliver for lille.

Jeg har også overvejet de lidt billigere Hisense eller TCL modeller, men vil rigtigt gerne have det er min 120 Hz.

Jeg kommer til at se film, serier fra primært Netflix og AmazonPrime og derudover F1 og Youtube. Jeg tror ikke jeg kommer til at spille på TVet men ser også film mm i dagtimerne.

Alle inputs modtages meget gerne. Også hvad man vinder ved at købe fx AppleTV når man kan streame til TVet via telefonen.
Brugeravatar
Af KimKaos
Jeg tror så er LG B5 eller Samsung S85F de to du vil få mest glæde af i det lange løb

Og Samsung S85F er af de to en tand bedre - mere lys og farverigt - men vi snakker promiller

Hvis trådløst net og HDR er et must så vælg LG

Begge er fremragende TVs
Af RFJDK
Tak. Altså planen er at TVet kommer til at være koblet trådløst til routeren, men det kan de begge - Kan de ikke?

Jeg er ikke sikker på HDR og om det er noget der vil gavne mig :)
Brugeravatar
Af Radiomanden
Alle TVer i dag har WI-Fi, mange film og serier som er i UHD har HDR, enten HLG, HDR10, HDR10+, Dolby Vision.
Samsung TV har ikke Dolby Vision.
Af RFJDK
Hvor stor forskel kan man mærke på det ene og det andet?
Jeg er bestemt ikke pixelpeeper, men var ikke tilfreds med det Hisense TV jeg købte til BF for et par år siden (det var vist 3.333 for 65").
Det sidste 1,5 år har jeg brugt computer og telefon, da jeg har boet på en båd :)
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det er sælges mest af er Samsung eller LG, TCL er også kommet godt med efterhånden. Køber man stort TV billigt, så får man hvad der betales for og det er sjældent meget, der kan dog være gode tilbud.
Brugeravatar
Af KimKaos
Et OLED som LG B6 eller Samsung S85F har begge Wifi - B6 er det mest avanceret på det punkt

Og selvfølgelig vil HDR løfte dit TV kikkeri et par niveauer op

Igen vælg enten et LG B6 eller et Samsung S85F - til den pris er det de TV bedste du får - og glem alle de LCD modeller - OLED er vejen frem og vil være det i mange år fremover

LG har udover 2.4 and 5Ghz også 6Ghz - Samsung understøtter "kun 2.4 and 5Ghz - men det betyder ikke det helt store medmindre ens router også understøtter 6Ghz

LG er også bedst til at håndtere low-quality indhold - men igen vi er på vej til en omgang insektsex

Igen kort vælg enten LG B5 eller Samsungs S85F - begge er toppen i den prisklasse
Brugeravatar
Af Radiomanden
Elgiganten og Power har dem. De butikker er jo overalt eller tæt på. Problemet er at de som ofte er sat op lige ud af kassen og ikke er indstillet til det optimale, så at se dem i en butik er ikke nødvendigvis godt.
Af RFJDK
Jeg har ikke set nogen af de to butikker have Samsung S85F desværre.

Jeg kan se at køber jeg i Tyskland, så kan jeg få LG C5 eller Samsung S90F til en lille merpris.
Får man meget mere ydelse i de to?

Har nogen af jer købt tv i Tyskland?
Af PeterD
65" til 8500 kr

https://www.pricerunner.dk/pl/2-3400917 ... ign-Priser

Hvorfor ?

" An overall pick is tough, but I would have to say the B5 takes it by the skin of its teeth. The OLED760, while arguably the most accurate, is let down by its motion and the S85F is the brightest and boldest, but ventures into oversaturation."

" Choose Samsung S85F for vibrant colors, higher brightness, superior gaming connectivity, and bold visual presentation preferences. Opt for LG B5 for deeper blacks, better motion handling, Dolby Vision HDR support, and more natural color reproduction"

https://automatedhome.com/samsung-s85f- ... nd-gaming/

"Of the two TVs, the B5 was the clear winner when it came to motion handling."
" If you want a brighter, bolder-looking TV with more vibrant color, opt for the S85F. If you want a more natural-looking TV with richer blacks, opt for the B5."

https://www.techradar.com/televisions/i ... t-happened

https://www.pricerunner.dk/pl/2-3400917 ... ign-Priser