Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Spoxy skrev: 04 feb 2026, 11:20 Ja, det forsvandt forleden dag, og nu får man kun HDR.
*HDR10

Dolby Vision er også en form for HDR.
Rasmus Larsen skrev: 04 feb 2026, 10:22 Som jeg også lige skrev i en anden tråd:
Hmm, der er i Tyskland og Frankrig en patentsag, der gør, at Disney+ ikke kan servere Dolby Vision og 3D. Jeg håber da ikke, at det er samme årsag, der nu forhindrer det i Danmark.

Mangler I alle Dolby Vision på Disney+?
It’s still missing from Disney, aye. Atmos kører fint, og der er heldigvis stadig ‘regulær non-DV’ HDR.

Lad os håbe det ‘blot’ er tekniske årsager, frem for en patent-sag - en tidshorisont for et fiks må alt andet lige forventes kortere ved førstnævnte.
Det er nemt nok med en DNS-snyder at bruge amerikansk D+ og få DV :p
Rasmus Larsen skrev: 04 feb 2026, 10:22 Som jeg også lige skrev i en anden tråd:
Hmm, der er i Tyskland og Frankrig en patentsag, der gør, at Disney+ ikke kan servere Dolby Vision og 3D. Jeg håber da ikke, at det er samme årsag, der nu forhindrer det i Danmark.

Hej Rasmus.
Fejlen påvirker ikke ikke kun apple enheder.
Smart tv delen er også ramt.

Mvh Provinsen
Provinsen skrev: 04 feb 2026, 19:12

Hej Rasmus.
Fejlen påvirker ikke ikke kun apple enheder.
Smart tv delen er også ramt.

Mvh Provinsen
Sådan er det også i Tyskland, hvor sagen startede, vist nok i december. Så jeg tror, at det er samme problem (patentsag) i Danmark.
Rasmus Larsen skrev: 05 feb 2026, 05:54
steadi skrev: 04 feb 2026, 18:50 Lader til, ifølge reddit, at også Portugal, Belgien og Nederlandene melder om DV problemer. Så mon det er hele EU, hvor Disney har trukket det?
Det lugter af det. Vi undersøger sagen hos Disney og andre kilder.
Godmorgen Rasmus.
Jeg tror ikke du og den øvrige redaktion bag flatpanels, får meget ud af at henvende jer til Disney desværre... :s
Sad til morgen og gennemgik et par artikler fra bla Heise og broadbandtvnews.
Disney trækker "stonewall" kortet overfor førnævnte medier, de klapper i som østers, og svarer ikke på henvendelser.
Så vidt jeg kan se. Drejer det sig om en juridisk strid med et firma ved navn Interdigital. Som tidligere har været i klinch med både amazon og andre streamingaktører. ift rettigheder.

Mvh. Provinsen
Baseret på Disneys opførsel i Givskud/Zootopia-sagen, hvor Disney (ifølge Givskud) nægtede at betale for brug af navnet, så kan jeg sagtens tro på, at der kan være en eller anden billig licens, som Disney har nægtet at betale.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8