Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ByteMe
Hej

Er der andre der har Waoo som udbyder og som bruger den nye Waoo Play app på deres Android TV og som oplever problemer med den?
Den nye Waoo Play udkom lige omkring årsskiftet og den gamle Waoo TV virker ikke længere. Desværre oplever jeg et irriterende problem med Waoo Play. Den blinker. Med varierende mellemrum, fra 1 sekund op til flere minutter, men oftest hvert 5-10 sekund går skærmen i sort i en brøkdel af et sekund mens lyden kører videre. Heldigvis bruger jeg stort set kun Waoo Play til at se nyheder og alle mine (alt for mange) streaming apps har ikke dette problem, men det er da lidt træls at se på. Den gamle Waoo app havde ikke dette problem og teknisk support hos Waoo har ingen forslag til en løsning. De har ikke hørt om dette problem før.
Er det bare mit TV den er gal med? Eller er det en dårlig app som Waoo har smidt ud til brugerne?
Mit TV er forøvrigt et 2 år gammelt Philips OLED med kablet forbindelse til fiber router, så det er ikke en dårlig Wifi forbindelse. Det var Waoo supportens bud
Af JornH
Hej, det er hvad min forhandler kaldte det at det lagger, han mente det var et internet baseret problem, men
prøv at slukke TVet helt, i en par minutter, eller ved jeg ikke, har du 1000/1000 fiber?
Af ByteMe
JornH skrev: 04 feb 2026, 00:00 Hej, det er hvad min forhandler kaldte det at det lagger, han mente det var et internet baseret problem, men
prøv at slukke TVet helt, i en par minutter, eller ved jeg ikke, har du 1000/1000 fiber?
Hej

Ja, jeg har 1000/1000 og GB kabling fra router til TV. Desuden er det kun den nye Waoo Play app der blinker. Med den gamle app var der ingen problemer og jeg har også 6-7 streamingtjenester der alle fungerer uden det mindste knas. Har før kørt med en sløj Wifi forbindelse, så jeg har oplevet lagging og det er ikke det der er problemet her.
Af JornH
Min forhandler kalder det at lagge når skærmen blinker sort hele tiden, det de her kalder at lagge er noget andet, prøv også at slukke din router er det ikke gjort… kan du måle om hastigheden er over de 500 Hz?
Af ByteMe
JornH skrev: 04 feb 2026, 08:52 Min forhandler kalder det at lagge når skærmen blinker sort hele tiden, det de her kalder at lagge er noget andet, prøv også at slukke din router er det ikke gjort… kan du måle om hastigheden er over de 500 Hz?
Har genstartet router uden held. Jeg forstår ikke helt hvad du mener skal måles til over 500 hz
Af JornH
500 Ghz er det vist, hvor hurtigt dit internet kører… men jeg ved ikke så har kun kendskab til Samsung og tildels Panasonic TVs… vi må vente til andre melder noget ind om det…
Brugeravatar
Af Radiomanden
Kan ikke tro at hastigheden på din forbindelse, som jo måles i Mbit/sec har noget at gøre med dit problem. En langt lavere hastighed end både 1000 og 500 Mbit/sec er rigelig til streaming, en TV stream er på Ca. 10 Mbit/sec, så det er ikke hastigheden på din forbindelse.
Af JornH
Min net kører langsomt med Wifi endda når min bærbar pc er tæt på routeren, men det hjælper vel ikke at prøve med Wifi her?
Af ByteMe
Radiomanden skrev: 04 feb 2026, 13:25 Kan ikke tro at hastigheden på din forbindelse, som jo måles i Mbit/sec har noget at gøre med dit problem. En langt lavere hastighed end både 1000 og 500 Mbit/sec er rigelig til streaming, en TV stream er på Ca. 10 Mbit/sec, så det er ikke hastigheden på din forbindelse.
Næh, jeg vil da også mene at fejlen skal findes i den nye app. Alle de andre streaming apps kører jo uden problemer og ligeledes den gamle Waoo app da den virkede. Jeg må vist prøve at prikke lidt til Waoo support igen
Af henrik.yde
Ja, det er uden tvivl Appen det er galt med. Se her hvad Waoo skriver:

Enkelte kunder med WaooPlay app på AndroidTV (Sony, Philips, TLC mv) kan opleve sortskærm i en brøkdel af et sekund når de ser TV.

Vi arbejder på højtryk for at løse problemet, og du modtager ny information, når vi har seneste nyt.

Vi beklager generne.

Oprettet: 01-feb-2026 00:00
Forventet ny status: 17-feb-2026 13:00

Tekst kopieret fra Waoos hjemmeside.
Af ByteMe
henrik.yde skrev: 04 feb 2026, 14:35 Ja, det er uden tvivl Appen det er galt med. Se her hvad Waoo skriver:

Enkelte kunder med WaooPlay app på AndroidTV (Sony, Philips, TLC mv) kan opleve sortskærm i en brøkdel af et sekund når de ser TV.

Vi arbejder på højtryk for at løse problemet, og du modtager ny information, når vi har seneste nyt.

Vi beklager generne.

Oprettet: 01-feb-2026 00:00
Forventet ny status: 17-feb-2026 13:00

Tekst kopieret fra Waoos hjemmeside.
OK, så er de jo klar over problemet. Det var de ikke da jeg sidst havde fat i supporten for en lille uge siden. Tak for info. :)