Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Det kræver at chippen understøtter det! Det er den eneste grund til at de producenter kan gøre det via en opdatering. Lige nu er der vist kun et enkelt chipset på markedet der understøtter Dolby Vision 2. Den kommer Apple helt sikkert ikke til at bruge, de udvikler deres egen - så det er ikke bare lige...
Af kabri
Lerchenfeldt skrev: 05 jan 2026, 09:40
G80 skrev: 27 okt 2025, 07:16 Hva synes man generelt om Caleb Denison?

Jeg følger Denison på Youtube og synes han er meget oplysende og ikke fikseret på et bestemt mærke.
Mixed, vær varsom for caleb poster ligesom hdtv test også sponsorerede videoer, fx er denne video en reklamesøjle for hisense.

En anden er sponsoreret af tcl, der er også sponsorvideoer fra govee etc.

ha ha. Du bliver ved med screensaver. Men som jeg også har sagt før kunne det satme blive nogen fede screensavers hvor ligesom de nuværende screensavers hvor der flyver en drone igennem naturlandskabet, men disse Apple TV+ screensavers hvor der også flyver en fiktiv drone igennem de her film tema landskaber, hvor der skabes nogen landskaber og scener man aldrig har set før i filmene. Det er der AI videogenerering kommer ind i billedet og bruges til noget underholdende, istedet for at bruge det til at snyde os med uægte kattevideoer på Youtube. Det er dyreplageri, de kan jo ikke klage :).
Elefanter glemmer aldrig, eller hvad det nu er, man siger :D

Måske de har ombestemt sig fordi de frygter, at det kan blive set som reklamer for tv-serier. Ligesom LG webOS, Roku og Fire TV har pauseskærms-reklamer. Omvendt, man vælger jo selv om man vil aktivere de særlige pauseskærme på Apple TV 4K. Som udgangspunkt er det vel altid deres droneshots af naturen.
Sådan havde jeg ikke lige tænkt på det, altså at det kan anklages som reklame for egen streaming kanal, på sådan en offentlig boks som ATV jo er :)
De kan jo bare lade være med at lave Apple TV logo og logo om hvilken film det er. Så tror jeg sgu ikke politiet kommer efter dem.
Ej jeg tror det er fordi Apple Eddy godt kan lide at ryge cigar og drikke Tennessee whiskey på bahamas med Bruce willis. Det er sgu ikke meget opmærksomhed ATV får fra ham. Men ok på den anden side er der jo ligefrem heller ikke andre systemer der prøver at vælte ATV af pinden.
Vi har pænt mange udfordringer med Prime Video på ATV, som måske gider afspille Dolby Vision-materiale 3-4 gange ud af 10, når vi forsøger os. Det er som om, at app'en bare ikke gider streame - jeg kan i hvert fald se på vores netværk, at der ingen download sker fra vores ATV.

Ikk-DV materiale fungerer fint, jeg forstår det ikke rigtig.
De der streaming-tjenester som Apple TV-kanaler er sgu ret spændende. Mit Paramount+ abonnement løb ud, så jeg prøvede at tegne abonnement på P+ som ATV "Channel" i stedet for. Der var jo også en uge gratis :p

Men Starfleet Academy streamer altså med en bitrate der er 10 megabit højere, cirka, end via Paramounts egen app. Det er en forskel der gør noget. Desværre kræver live-kanaler lokationstjenester, og "Channels" virker ikke med Smart DNS Proxy (og med garanti heller ikke lignende), men kræver VPN.

Det er ærgerligt at Peacock ikke fås som kanal i TV-appen, nu hvor deres app jo er såen ret meget noget hø.
  • 1
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 133