Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,
har kæmpet lidt for at få klare svar fra Yousee men det er meget svært.

Jeg har i dag en gammel bland selv løsning (Yousee TV) med den gamle 4k boks. Det fungerer fint - ok billede på boksen, selvom jeg ikke forstår man ikke kommer i gang med 4k/HDR.

Jeg kan ikke ændre abbonementet (til flere eller færre points) uden at skifte til nye abbonementstype (Yousee Play) som så kræver ny boks.

Min gamle boks kan kun køre på internet fra Yousee men jeg vil gerne være uafhængig af internetleverandør.

Billedkvaliteten på app er i dag nogenlunde men ikke som på TV boksen.

Håber nogen kan hjælpe med info om de nuværende Yousee Play løsninger:

1. Billedkvalitet især bitrate/komprimeringsgrad på App vs Streamer vs TV Boks ?

Jeg antager at app billedkvalitet ikke er på niveau med TV boks men er streamer billedkvalitet identisk med TV boks ? Det påstod Yousee support men er ikke overbevist.

2. Afhængighed til internet

Jeg fik at vide af yousee support at deres nuværende TV boks ikke er afhængig af internetlevenradør (dvs kræver ikke yousee internet eller router) men at den registreres til addressen. Der må derfor ske en registrering af min IP addresse.

Det må betyde at jeg kan køre den nye løsning på eksempelvis fastspeed fiber og til gengæld skal boksen omregistreres hvis jeg skifter IP addrese eller noget i den stil.

Lyder det rigtigt?

Håber nogen har lidt info ;-)

Jan
Hvilken Humax haves.? Har du Coax så er det 4000 boksen, den bruges både til bland selv og Play. Der er ikke TV kanaler i 4 K udover en Sportkanal fra Viasat. Ja der skal bruges YS fastnet bredbånd til 4000. Bruges der Streaming, så er det underordnet hvem der bruges på bredbånd.
Kvalitet på streaming er mellem 4,5-10 Mbit/Sec.
Radiomanden skrev: 09 jan 2026, 13:19 Hvilken Humax haves.? Har du Coax så er det 4000 boksen, den bruges både til bland selv og Play. Der er ikke TV kanaler i 4 K udover en Sportkanal fra Viasat. Ja der skal bruges YS fastnet bredbånd til 4000. Bruges der Streaming, så er det underordnet hvem der bruges på bredbånd.
Kvalitet på streaming er mellem 4,5-10 Mbit/Sec.
Dit svar er pånær kvaliteten af streamet, og uhd kanalen fra viaplay forkert. Jeg har selv en Ys 4000 boks den kører uden problemer på internet fra anden udbyder via coax, det samme gør sig gældende for appen til tlf/tablet. Sidstnævnte er iøvrigt enormt fejlbehæftet.
Skifter du derimod til Yousee play er historien en helt anden, en af mine bekendte måtte til syvende og sidst opgive at køre en bland selv løsning via anden udbyder, da boksen var kodet til kun at acceptere internet fra Yousee.
Det er sørgelig finte Yousee har gang i, fordi deres tåbelige kodning af boksen fuldstændig lammer kunden, hvis anden udbyder bruges.
Det firma er efterhånden blevet eksperter i at spænde ben for udbredelsen af deres produkter.
Hele miseren med den bekendte opstår fordi TDC og Yousee er ved at lukke deres ADSL løsninger, og ikke sørger for at overtage markedsandele fra andre aktører. @trådstarter. Mit råd er simpelt. ift Yousee hvis du vil fortsætte med dem, Få alt på skrift. Inklusiv påstande om produkter. Ellers havner du i en blindgyde.
Iøvrigt er 4k kanalen ikke tilgængelig på play... Endnu ihvertfald.
Mvh Provinsen
Senest rettet af Provinsen 09 jan 2026, 14:39, rettet i alt 1 gang.
Som jeg skrev bruger man App, så er det underordnet hvilken udbyder der haves, der kan Streames fra alle. Den kan jo også bruges i EU.
71Friis skrev: 09 jan 2026, 11:54 Hej,

Jeg har i dag en gammel bland selv løsning (Yousee TV) med den gamle 4k boks. Det fungerer fint - ok billede på boksen, selvom jeg ikke forstår man ikke kommer i gang med 4k/HDR.

Jeg kan ikke ændre abbonementet (til flere eller færre points) uden at skifte til nye abbonementstype (Yousee Play) som så kræver ny boks.

Min gamle boks kan kun køre på internet fra Yousee men jeg vil gerne være uafhængig af internetleverandør.

1. Billedkvalitet især bitrate/komprimeringsgrad på App vs Streamer vs TV Boks ?

Jeg antager at app billedkvalitet ikke er på niveau med TV boks men er streamer billedkvalitet identisk med TV boks ? Det påstod Yousee support men er ikke overbevist.

Jeg fik at vide af yousee support at deres nuværende TV boks ikke er afhængig af internetlevenradør (dvs kræver ikke yousee internet eller router) men at den registreres til addressen. Der må derfor ske en registrering af min IP addresse.

Det må betyde at jeg kan køre den nye løsning på eksempelvis fastspeed fiber og til gengæld skal boksen omregistreres hvis jeg skifter IP addrese eller noget i den stil.

Lyder det rigtigt?

Jan
1. Jeg har ikke prøvet deres tv streamer, men der er afgjort en forskel mellem deres app og deres boks.

Jeg skiftede selv til Yousee Play for et års tid siden efter et en periode hos Altibox. Sidtnævntes box gav mig store problemer til sidst, mens Yousee's har fungeret fint. Jeg fik en rabat på boksen, måske du kan opnå det samme.

2. Jeg har internet gennem VIOS og således ikke YouSee. Jeg har ingen problemer.
Der behøves ikke deres Streamer, den bruger Android 11, der fås Google TV enheder der har nyere OS, ligeledes kan man bruge en ATV der er App til den.
Hanga skrev: 09 jan 2026, 21:31
71Friis skrev: 09 jan 2026, 11:54 Hej,

Lyder det rigtigt?

Jan
1. Jeg har ikke prøvet deres tv streamer, men der er afgjort en forskel mellem deres app og deres boks.

Jeg skiftede selv til Yousee Play for et års tid siden efter et en periode hos Altibox. Sidtnævntes box gav mig store problemer til sidst, mens Yousee's har fungeret fint. Jeg fik en rabat på boksen, måske du kan opnå det samme.

2. Jeg har internet gennem VIOS og således ikke YouSee. Jeg har ingen problemer.
Tak! Jeg prøver med boksen og satser på at det kan køre på Fastspeed.
Radiomanden skrev: 09 jan 2026, 21:41
Der behøves ikke deres Streamer, den bruger Android 11, der fås Google TV enheder der har nyere OS, ligeledes kan man bruge en ATV der er App til den.
Tak, jeg dropper streamer. Jeg har en 2019 Shield som fungerer fremragende til 4K streaming og afspilning af UHD. Jeg synes bare godt Yousee kunne forbedre streamingkvaliteten af deres HD kanaler til at matche det bedste på markedet. Det er også virkeligt underligt at man ikke har 4k / HDR på de primære danske kanaler.
Senest rettet af 71Friis 12 jan 2026, 22:51, rettet i alt 1 gang.
Der vil gå en tid endnu før 4K bliver Mainstream på TV. Selv på Streamingtjenester vælter Det jo ikke ligefrem ind med 4K. Det kan heller ikke modtages på TVer som ikke er 4K, da de ikke har HEVC.
Radiomanden skrev: 13 jan 2026, 10:50 Selv på Streamingtjenester vælter Det jo ikke ligefrem ind med 4K.
Hvad er det for nogle streaming-tjenester du bruger?!
Prime og HBO, ja det er da 4K og med HDR og Atmos, men det meste er 1080.
Nu har du jo flyttet målstolperne. Det kan sagtens VÆLTE ind med 4K selvom 51% af det nye indhold er 1080p. Du handicapper selvfølgelig dig selv ved ikke at bruge amerikansk HBO Max.

Men der er altså tonsvis af 4K på streaming-tjenesterne. Det kan enhver idiot se.
Har en del film på min liste, se senere og hvad de nu kaldes, der er ikke mange af dem der er i 4K, så at du skriver at 51% er 1080, det kan jeg ikke få til at passe.
Det var hypotetisk...