Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Fruen og jeg er enige om at vi skal skifte tv, specielt når det gamle OLED har fået burn-in og der er gode tilbud lige nu.

Vi var så ude og kigge og snakke lidt med nogle forhandlere.

Det ene sted sagde de bedste billede kvalitet var LG, så de anbefalede C5 (da de ikke mente G5 var de 5000 ekstra værd)

Det andet sted sagde Samsung S90F (da det havde QD OLED), men synes at have læst det kun gælder 65" versionen. Og ellers sagde han at LG c5 og Samsung S90F var lidt en smagssag.

Begge steder var enige om at vi kun skulle vælge Philips hvis vi absolut ønskede ambilight. Og det er overhovedet ikke et krav fra vores side. Vi har aldrig haft ambilight, så derfor ikke et krav.

Vi ønsker bedste billede til pengene.

På lydsiden har vi en virkelig god soundbar med baghøjtere og sub, så det er ren billede kvalitet og app funktioner vi vægter højt. Vi bruger streaming (DR online, TV2 play og netflix) og så afspiller vi film fra USB i 1080P eller 4K, så det skal TV også kunne håndtere.

Kan I hjælpe os og gøre os klogere på om vi skal vælge LG eller Samsung eller vi skal gå med Philips?
Og det skal være 77"

Tak for svar på forhånd.

mvh

Kim
For det første: Langt de fleste forhandlere er IKKE rådgivere, de er sælgere, de sælger det der gir mest profit.
LG C5, Philips 810, og Samsung S90F har samme paneltype, undtagen i 65 tommer, hvor Samsung har QD-OLED. TVet fra Samsung understøtter ikke Dolby Vision.
LG G5, og Philips 910 har også samme panel. Og derudover har Philips 910 indbygget soundbar fra B & W. LG G5 har 5 års panelgaranti, og der medfølger et vægbeslag.
Så kigger man på det billedmæssige, så har alle disse TV flere ting til fælles, end der er forskelle. Philips 810, og LG G5 er iøvrigt testet her på Flatpanels, og det kan du se her:
https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1757660842
https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1748588903
Og umiddelbart vil jeg derfor mene at LG C5, som pt fåes til knap 15000,-kr giver mest værdi for pengene lige nu.
Ok så du vurdere C5 som bedre end Samsung S90F og Philips 810?

Hvad er kriteriet for denne vurdering. Det skal siges min umiddelbare holdning også er C5, da jeg ikke helt kan se hvorfor jeg skal give 2000 mere for Philips med ambilight og google tv, som vel er den store forskel.

mvh

Kim
Nej, ikke bedre, men mere værdi for pengene, da prisen er lavere, hvilket jeg jo også skriver. Kriteriet står vel imellem linierne. Jeg foretrækker iøvrigt selv Google TV og Ambilight.
Senest rettet af henrik.yde 12 jan 2026, 12:12, rettet i alt 1 gang.
Ja kriteriet er mest værdi for pengene. Så er det nok rigtigt at det er en relgionssag om man er til webos, tizen eller googletv.

Og er Ambilight noget værd i ens optik er jo også en smagssag.

Ved også der har været snak omkring Samsung er mat i billedet kontra C5 og OLED810.

Så det tyder jo nok på at jeg skal kigge LG vejen.

Nogen der ved hvad Elgigantens LG C5 Pro kan ift C5?

mvh

Kim