Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Andre der oplever ekstrem lav Netflix bitrate?

Det sidste halve år har vi oplevet utallige gange at billede kvaliteten på Netflix har været ekstrem ringe når jeg starter en afspilning. Gætter på en bitrate på langt under 1 Mb/s.
Det hjælper ikke at stoppe/starte afspilningen, eller lade afspilingen fortsætte, men efter at have genstartet Netflix app’en et par gange, så plejer den rigtige billede kvalitet at komme tilbage.
Problemet opstår kun ved start af en ny afspilning. Når først afspilningen kører med en ordentlig kvalitet, så bliver den ved.

Speedtest siger +600 Mb/s download / +60 Mb/s upload, og vi har ikke problemer med nogen andre streamingtjenester.

ATV 128MB gen3 forbundet via ethernet.
G80 skrev: 10 jan 2026, 09:40 Genstart din router/modem
Har faktisk her julen erstattet min gamle Unifi-USG med en ny Unifi UXG, men problemmet har været der det sidste halve år, så jeg tvivler på det er det der er problemmet.
Hej..Jeg har også haft det problem på Netflix...Fandt ud at , at den letteste måde at løse det var ..Sæt afspilning på pause , slå danske undertekster fra , og slå dem til igen , og tryk så play , så virkede det...
MVH
hopgreve skrev: 10 jan 2026, 12:26 Hej..Jeg har også haft det problem på Netflix...Fandt ud at , at den letteste måde at løse det var ..Sæt afspilning på pause , slå danske undertekster fra , og slå dem til igen , og tryk så play , så virkede det...
MVH
Ok, det vil jeg prøve næste gang den fucker op.