Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Diazz
Hej, jeg har kigget lidt rundt, bl.a. på hifipriser
og umiddelbart synes jeg ikke jeg kan finde nogle af de nye modeller som ikke er parallel importeret. Derfor vil jeg høre om der er nogen der tilfældigt eller ej, kender en virksomhed som sælger disse.
Af NoNameDesigndk
De er ikke udkommet i de danske butikker endnu.. men om et par uger burde de være det.. ;)
Af TFL
Det ser endelig ud til at de nye Samsung modeller kommer i butikkerne i næste uge. Computer City og Elgiganten har dem i hvert fald i deres tilbudsaviser for næste uge.
Af Holm86
Ja så også at de lige er kommet i Elgigantens avis ... de koster dog meget mere end på nettet. Men de har så tilgengæld DVB-c tuner og det har dem der kan købes på nettet vidst ikke.
Af TFL
Sikkert fordi dem på nettet er parallel importeret, men hvis det gør den 3500 billigere (eller mere nu hvor der kommer flere udbyddere) kan jeg godt undvære DVB-C ;)
Af Diazz
Hvor vigtigt er den her DVB-C
Af TFL
Så vidt jeg har forstået er DVB-c kun nødvendigt hvis du modtager dit tv signal via kabel...ellers skal man have en seperat boks
Af NoNameDesigndk
DVB-C er digitalt tv via kabel ja.. Det er lidt det samme som med en zaptor box eller en box fra yousee, bortset fra at denne "box" er indbygget i fjernsynet, så man ikke behøver den ekstra box.. man får dog ikke mulighed for at leje film og hvad man ellers kan med en zaptor box eller lign. Og så ved jeg ikke om den DVB-C tuner i Samsungs nye modeller har MPEG-4 eller kun MPEG-2, for hvis den kun har MPEG-2 kan du ikke se HD kanaler, men kun digitale..

her kan du læse om de forskellige tunere:
http://www.flatpanels.dk/tvbegreber.php#4
Af Eiberg
Samsung's nye modeller understøtter ikke MPEG4, hverken på DVB-T eller DVB-C.
Af Helbo
Hey... Så lige indlægget. Vi sælger Samsungs nye A-modeller i vores forretning. Jeg arbejderi ComputerCity i Århus. I dag, d. 21. maj, har vi fået 32" modeller hjem af typen: Samsung 32 LCD LE-32A656.

Der er andre modeller i bestilling til butikken i Århus som fx:
- Samsung 32 LCD LE-32A557
- Samsung 40 LCD LE-40A656

Alle tre modeller er på hjemmesiden, hvor du også kan tjekke lagerstatus for de forskellige butikker.
Af Holm86
kan du sige noget om billede kvaliteten på disse skærme helbo??
Af Helbo
Har ikke noget om dem endnu, men de bliver vidst stilt op i dag, men skal først på arbejde igen i morgen, men så vender jeg lige tilbage med respons.
Af Helbo
Jeg var lige hurtig inde på arbejdet i dag, for at se de nye A-modeller, men er ikke videre imponeret over dem i forhold til vores Samsung 40" LE40F86BD.

Nu har vi indtil videre kun én model i butikken i Århus, som er
32" LE-32A656, så det er kun dette jeg kan udtale mig om.

Billedet fremstår mere klart, end på LE40F86BD, men til gengæld så har A656 en svaghed, eller også er der en fejl på det tv vi har i butikken, for når der er hurtige bevægelser, hakker billedet meget mere, end på LE40F86BD-modellen, selvom de begge kører med 100Hz og 8ms responstid, så dette er en svaghed ved denne A-model.

Jeg er heller ikke så meget for designet på de nye A-modeller, da de fader ud i mørkerød i øverste og nederste ramme. Experterne siger at det skulle være smart for øjnene på en eller anden måde, men det er vel en smagssag. Jeg kan i hvert fald ikke lide den røde farve i de nye A-modeller.